دو هزار و ۱۲۰ واحد مسکونی در حال ساخت به طرح بازآفرینی شهری مشهد اختصاص یافت.

اختصاص بیش از دو هزار واحد مسکونی در حال ساخت به طرح بازآفرینی شهری مشهد به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا رزم حسینی استاندارد خراسان رضوی گفت:  این پروژه دو هزار و ۱۲۰ واحد مسکونی در بخشی از پهنه‌ای به مساحت ۳۰۰ هکتار حد فاصل بلوار طبرسی، کمربندی و جاده سیمان (بلوار رسالت) قرار دارد.
 
وی ادامه داد: پیش از این بصورت مشارکتی و توسط پیمانکار خصوصی در حال ساخت بود که امروز طی مصوبه‌ای با امضا شهردار مشهد، مدیر کل راه و شهرسازی و سه نفر از نمایندگان مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی و دیگر مدیران ذی ربط به طرح بازآفرینی شهری پیوست.

رزم حسینی بیان کرد: اخیرا و براساس تصمیم‌های ستاد بازآفرینی شهر مشهد و به دنبال اختیارات تام وزیر راه و شهرسازی در این خصوص اقدامات اساسی برای بازآفرینی مناطق حاشیه مشهد در حال انجام است.
 
وی اظهار داشت: امروز از چند منطقه حاشیه مشهد بازدید شد، معتقدیم اجرا و بازآفرینی شهری نباید دریک گوشه از شهر محدود شود و باید بصورت کمربندی در حاشیه شهر تعیین گردد.

استاندار خراسان رضوی افزود: بر اساس مصوبه‌های این ستاد ۶۶ دفتر تسهیل گری برای اجرای طرح بازآفرینی شهری توسط شهرداری اجرا می‌شود و همچنین امروز مصوب گردید دو هزار و ۱۲۰ واحد مسکونی در حال ساخت در قالب طرح بازآفرینی بصورت ملک جایگزین در اختیار ساکنان اطراف این پروژه قرار خواهد گرفت.

رزم حسینی به جمعیت ۳.۵ میلیون نفری مشهد و بالغ بریک میلیون نفر حاشیه نشین آن اشاره و بیان کرد: رفع مشکلات حاشیه نشینی نیازمند همدلی است و با توجه به وجود املاک آستان قدس رضوی در منطقه حاشیه مشهد، آبادانی این منطقه نیازمند مشارکت آستان قدس رضوی دارد.

وی همچنین به جمعیت بالا و اهمیت روستا‌های اطراف مشهد اشاره و تصریح کرد: مسائل مربوط به روستا‌های مجاور حاشیه شهر مشهد و سازماندهی این مناطق نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

شهردار مشهد نیز گفت: پروژه بازآفرینی شهری در سال ۹۸ بصورت منسجم ادامه خواهد یافت و فاز شناخت آن در سال جاری آغاز خواهد شد.

محمد رضا کلایی افزود: تکلیف شهرداری در طرح باز آفرینی شهری ساخت هشت هزار واحد مسکونی خواهد بود، اما براساس مطالبه استاندار خراسان رضوی ساخت ۲۰ هزار واحد جدید مورد انتظار است.

رئیس هیئت مدیره شرکت بتن ساز تربت، سرمایه گذار و مجری طرح ساخت واحد‌های مسکونی مذکور نیز اظهار داشت: ساخت واحد‌های مسکونی به همراه کلیه تاسیسات خدماتی و مدرسه، مسجد و دیگر اماکن خواهد بود و برآورد می‌شود تحویل فاز نخست شامل ۷۰۰ واحد تا پایان سال به انجام برسد.

علی اکبر حسینعلی زاده افزود:آنچه به عنوان سرمایه گذار پروژه ممکن است برای ما در این طرح مشکل ایجاد کند تامین نقدینگی و بحث زمان بر بودن اخذ مجوز‌ها می‌باشد.


انتهای پیام//ف.ح
 

انجام اقدامات اساسی برای بازآفرینی مناطق حاشیه مشهد

برچسب ها: استانداری ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.