فرماندار بهبهان از امداد رسانی به ۴ روستای محاصره در سیلاب این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد حری، فرماندار بهبهان گفت: پل ارتباطی ۳ روستای ماهی دشت، تیله کوه و سه کنار این شهرستان به دلیل بالا آمدن حجم آب رودخانه مارون به زیر آب رفته است و امدادرسانی به این ۳ روستا و انتقال اقلام مورد نیاز از جمله مواد غذایی و امدادی از سایر راه‌های دسترسی در حال انجام است.

وی افزود: روستای امامزاده محمد به دلیل افزایش رهاسازی آب از سد کوثر از ۴۰ به یکصد مترمکعب بر ثانیه در استان کهگیلویه و بویراحمد دچار سیلاب شده است و تمام راه‌های دسترسی به این روستا به زیر آب رفته است که جمعیت این روستا را ۳۵ نفر است.
حری عنوان کرد: تلاش شد که با استفاده از بالگرد هلال احمر، مردم این روستا را به منطقه دیگری منتقل کنیم که موفق به انجام این کار نشدیم و در حال ایجاد یک جاده دسترسی به این روستا هستیم تا کار جابه جایی مردم این روستا انجام شود..

فرماندار بهبهان بیان داشت:شامگاه سه شنبه هفته جاری اهالی یک روستای دیگر این شهرستان که در تهدید وقوع سیلاب بودند تخلیه شدند.

این مقام مسئول ادامه داد: حجم آب پشت سد مارون به یک میلیارد و ۹۰ میلیون مترمکعب افزایش یافت که خروجی آب از این سد از ظهر چهارشنبه هفته جاری به ۴۵۰ مترمکعب بر ثانیه افزایش یافته است و تا کنون نیز در همین سطح است.

فرماندار بهبهان گفت: نگرانی ما از حضور مردم در اطراف رودخانه مارون است، با وجود نصب بنر و اطلاعیه به مردم از وضعیت خطرناک این رودخانه، مردم و مسافران احتیاط نمی‌کنند و در اطراف رودخانه تردد دارند و احتمال افزایش حجم خروجی آب از سد مارون وجود دارد به همین دلیل مسافران نباید در اطراف رودخانه باشند.

وی در پایان بیان داشت: در ساحل رودخانه احتمال رانش زمین وجود دارد و مردم با توجه به اخطاریه‌هایی که اعلام می‌شود حتما از حضور در اطراف رودخانه خودداری کنند.

انتهای پیام/م

برچسب ها: حوادث ، سیلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.