مدیرکل انتقال خون کردستان از مراجعه ۳۶۸ داوطلب اهدای خون به مراکز انتقال خون استان و جمع آوری ۲۷۶ واحد خون کامل در هفته نخست فروردین خبر داد.

مدیرکل انتقال خون کردستان در گفت و گو باخبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، از مراجعه ۳۶۸ داوطلب اهدای خون به مراکز انتقال خون استان و جمع آوری ۲۷۶ واحد خون کامل در هفته نخست فروردین خبر داد و گفت: در این مدت ۵۹۱ واحد فرآورده خون در بین ۱۰ مرکز درمانی استان توزیع شده است.

محمد سعید کریمیان روز پنج شنبه، هشتم فروردین اظهار کرد: در هفته نخست امسال ۲۸۳ داوطلبی اهدای خون به مرکز انتقال خون سنندج و ۸۵ داوطلب نیز به مرکز انتقال خون سقز مراجعه کردند.

وی افزود: از این تعداد داوطلب اهدای خون پذیرش شده ۳۴۱ نفر مرد و ۲۷ نفر نیز زن بوده اند و در مجموع از آن‌ها ۲۷۶ واحد خون کامل که هر یک به دست کم سه فرآورده پلاکت، پلاسما و گلبول قرمز فشرده تفکیک می‌شود دریافت شده است.

محمد سعید کریمیان آمار اهداکنندگان بار اول در هفته نخست سال را ۴۲ نفر اعلام کرد و گفت: ۳۲۶ داوطلب دیگر اهدای خون پیشتر سابقه اهدای خون داشته و اهداکننده مستمر و یا دارای سابقه اهدای خون در سال‌های قبل بوده اند.

کریمیان با اشاره به اینکه نیاز به خون همیشگی است و در ایام تعطیلات نیز این نیاز همچون دیگر روز‌های سال وجود دارد، ادامه داد: در هفته نخست سال جاری ۵۹۱ فرآورده مختلف خون در بین ۱۰ بیمارستان متعلق به دانشگاه علوم پزشکی، تامین اجتماعی و بخش خصوصی توزیع شده و سه بیمارستان توحید، کوثر و بعثت سنندج به ترتیب بیشترین فرآورده‌های خون را دریافت کرده اند.

وی با اعلام اینکه ذخایر مراکز درمانی روزانه پایش می‌شود، یادآور شد: واحد پخش و سنجش مصرف بیمارستانی خون و فرآورده‌های خونی روزانه میزان ذخایر هر مرکز درمانی را رصد و پیش می‌کند و به تناسب میزان درخواست هر بیمارستان فرآورده‌های خون را توزیع می‌کند.

محمد سعید کریمیان گفت: در ایام نوروزی آمار اهدای خون با کاهش رو به رو است و این در حالی است که بسیاری از بیماران همچون بیماران مبتلا به سرطان، بیماران تالاسمی و افراد دارای کم خونی‌های مزمن مصرف کننده مستمر خون بوده و در کلیه ایام سال نیازمند این فرآورده‌های نجات بخش هستند.

مدیرکل انتقال خون کردستان با اعلام اینکه جمع آوری ۳۱ واحد خون گروه منفی و ۲۴۵ واحد خون گروه مثبت نتیجه حضور اهداکنندگان در هفته نخست امسال بوده است از همه اهداکنندگان خون به ویژه اهداکنندگان خون گروه‌های منفی خواست انتقال خون استان و بیماران نیازمند به تزریق خون و فرآورده‌ها را تا پایان تعطیلات بیش از پیش همراهی کنند.

انتقال خون کردستان دارای دو مرکز ثابت اهدای خون در شهرستان‌های سنندج و سقز است و خون و فرآورده‌های مورد نیاز ۱۷ مرکز درمانی استان را جمع آوری می‌کند.

انتهای پیام/ع

جمع آوری ۲۷۶ واحد خون کامل در هفته نخست فروردین 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.