کارگران آسیب دیده از سیل مازندران تا زمانی که کارخانه های محل کار این افراد که در نتیجه سیل دچار تعطیلی شده است آغاز به کار کنند از بیمه بیکاری بهره مند می‌شوند.

میثم میلادی مدیر روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری  ، با بیان اینکه هنوز گزارشی مبنی بر بیکار شدن کارگران در واحد‌های صنفی و یا صنعتی مازندران گزارش نشده است ،گفت: تمامی کارگران بیمه پرداز مشمول قانون کار و تامین اجتماعی در صورت بیکاری احتمالی در اثر سیل اخیر در استان، تا بازسازی ، رفع مشکل و بازگشایی بنگاه‌های اقتصادی و کارگاه‌های آنان، برابر تبصره ۲ ماده ۲ قانون بیمه بیکاری و مطابق جدول ماده ۷ به میزان سابقه پرداخت حق بیمه زیرپوشش دریافت مقرری بیمه بیکاری قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به حمایت تسهیلاتی از سیل زدگان و بنگاه‌های اقتصادی ،گفت: تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد ۴ درصد و بازپرداخت ۵ ساله به آسیب دیدگان سیل استان پرداخت می‌شود.

میلادی گفت: برای بازسازی فوری واحد‌های اقتصادی اعم از تعاونی‌ها و بنگاه‌های خرد و متوسط خارج از شهرک‌های صنعتی، بعد از شناسایی و تشخیص میزان خسارت وارده، تسهیلات مورد نیاز در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.
انتهای پیام/آ



بیکارشدگان سیل بیمه بیکاری می‌شوند

برچسب ها: اشتغال ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.