رییس کمیته برنامه ریزی و آمار ستاد اجرایی خدمات سفر قشم از افزایش سفر‌های خودرویی و پروازی به جزیره قشم خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ،محمدرضا عباسی رییس کمیته برنامه ریزی و آمار ستاد اجرایی خدمات سفر قشم از افزایش سفر‌های خودرویی و پروازی به جزیره قشم خبر داد.

وی با اشاره به ورود ۷۶.۵۴ درصد گردشگران نوروزی امسال از طریق لندینگ کرافت، ۳.۲۶ درصد پرواز و ۲۰.۲۰ درصد از طریق شناور، بیان کرد: دریافت و تحلیل آمار ورود و خروج مهمانان جزیره با کمک از "داشبورد تحلیلگر جامع آمار گردشگران" در سال جاری نسبت به سال گذشته، بیانگر افزایش سفر‌های خودرویی و پروازی نسبت به سفر با شناور است.

رییس کمیته برنامه ریزی و آمار ستاد اجرایی خدمات سفر قشم گفت: این تحلیل در مقایسه با آمار سال گذشته که ورود گردشگران از طریق لندینگ کرافت ۷۶.۰۰ درصد، پرواز ۳.۱۳ درصد و شناور ۲۰.۸۷ درصد بوده، ارایه شده است.

محمدرضا عباسی افزود:امسال بنادر پهل-لافت به طور میانگین شاهد ورود ۵.۴۳ خودرو و ۲۱.۷۶ گردشگر در هر دقیقه بود.

وی گفت:این آمار برای بندر شهید ذاکری ۵.۷۴ مسافر و در فرودگاه بین المللی قشم ۰.۹۳ تَن در هر دقیقه گزارش می‌شود.

عباسی افزود: ۴۵۰ هزار و ۳۵۸ گردشگر از تاریخ ۲۵ اسفند ماه ۹۷ تا ششم فروردین ماه ۹۸ به جزیره وارد شده اند که به ترتیب خراسان رضوی، تهران و اصفهان در صدر این فهرست قرار دارند.

"داشبورد تحلیلگر جامع آمار گردشگران" با تحلیل داده‌های آماری از ورود و خروج گردشگران نوروزی جزیره قشم، در برنامه ریزی صحیح نقشی کاربردی داشته و می‌تواند در ارایه فاکتور‌های کارآمد در حوزه گردشگری جزیره کمک کرده و سهم قشم را در سبد سفر گردشگری هم وطنان افزایش دهد.

این سامانه الکترونیکی، پیش از آغاز تعطیلات نوروز آماده و به منظور ثبت رویداد‌های تحلیلی به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/ف

افزایش سفر‌گردشگران به جزیره قشم 

برچسب ها: نوروز ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.