کارشناس پیشبینی هواشناسی استان ایلام از ورود سامانه پرفشار جوی در اواخر وقت شنبه ۱۰ فروردین به استان خبر داد.

هوای استان بارانی است / سامانه پرفشار اواخر روز شنبه وارد استان میشود / ضرورت اتخاد تمهیدات لازم برای پیشگیری از حوادث احتمالی

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ ساسان رستمی کارشناس پیش بینی سازمان هواشناسی استان ایلام به سامانه بارشی که اکنون در سطح استان فعال است اشاره کرد و گفت : این سامانه بارشی تا اواخر وقت امروز پنج شنبه در سطح استان فعال است .

وی افزود : با توجه به پتانسیل این سامانه بارشی احتمال رعد و برق ، تگرگ ، باد شدید  و آبگرفتگی معابر دور از انتظار نیست.

بگفته رستمی این سامانه بارشی اواخر وقت امروز از استان خارج میشود ولی باتوجه رطوبت های محلی احتمال بارش های پراکنده برای فردا در استان وجود دارد .

سامانه پرفشار اواخر روز شنبه وارد استان میشود 

ساسان رستمی کارشناس پیش بینی هواشناسی استان ایلام از ورود سامانه نسبتا قوی بارشی در اواخر روز شنبه به استان خبر داد و افزود : این سامانه تا روز سه شنبه در سطح استان فعال است .

وی اوج فعالیت این سامانه را روز یکشنبه و دوشنبه ۱۱ و ۱۲ فروردین در سطح استان دانست و گفت:: با توجه به پتانسیل این سامانه پرقدرت بارشی احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها، افزایش سرعت باد، رگبار شدید باران و رعد و برق، و در نواحی مستعد احتمال بارش برف وجود دارد.

وی در ادامه تاکید کرد : با توجه به اینکه این سامانه با وزش باد شدید همراه است احتمال سیلابی شدن مسیرهای شهری و روستایی ، خسارت به زیرساخت های شهری ، آبگرفتگی های گسترده در مناطق شهری و روستایی و طغیان رودخانه ها وجود دارد که انتظار میرود مردم و مسئولان تمهیدات لازم برای پیشگیری از حوادث احتمالی اتخاذ شود.

انتهای پیام/ه

سامانه پرقدرت جوی در راه است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.