عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام رونق تولید را منوط به حمایت از تولیدات داخلی دانست.

دولت می تواند ناظر خوبی باشد اما نمی تواند تاجر خوبی باشد / اصل ۴۴ قانون اساسی که مربوط به مردمی شدن اقتصاد است در کشور فعال و اجرایی نشده است.آیت الله مجتهد شبستری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص چگونگی اجرایی شدن رونق تولید و ارزیابی شعار سال گذشته که به حمایت از کالای ایرانی اختصاص داشت، گفت: ما وظیفه داریم که  از تولیدات داخلی حمایت کرده، مانع از واردات بی رویه کالا شده  و اجناسی که در داخل  تولید می شود را از خارج کشور وارد نکنیم.

وی افزود: همچنین باید جلوی قاچاق کالا گرفته شود و در کنترل توزیع نیز فعال باشیم درحالی که متاسفانه اکنون هیچ کنترلی بر توزیع کالاها وجود نداشته و برخی از مسئولان هم با اشاره به این موضوع گفتند که کمبود کالا محسوس نبوده و بیشتر با مشکل توزیع نادرست کالا مواجه هستیم .

آیت الله شبستری با اشاره به گرانی و فقدان قیمت مشخص برای اجناس گفت: امروز وسایلی که مربوط به ارز نیست، گران شده و این یعنی بیشتر مشکلات از داخل کشور است که باید کنترل شود، لازم به ذکر است که دولت می‌تواند ناظر خوبی باشد اما نمی‌تواند تاجر خوبی باشد و باید گفت که اکنون درکشور اصل ۴۴ که مربوط به مردمی شدن اقتصاد بود، فعال و اجرایی نشده است.

وی با اشاره به شعار سال ۹۷ نیز تصریح کرد: البته تحقق شعار سال گذشته نسبتا بد نبود اما آنطور که باید و شاید هم اعمال نشده است، از همین رو توقع می‌رود که دولت تسهیلات بانکی را در اختیار تولیدکنندگان قرار داده و جلوی واردات بی‌رویه و قاچاق کالاها نیز گرفته شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: امیدواریم که انشاالله دستور مقام معظم رهبری برای بهبود اقتصاد کشور رعایت شده و اقتصاد از رکود خارج و جوانان نیز صاحب کار شوند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به گرانی کالا در عید گفت: شاید درصدی از این گرانی مربوط به تحریم خارجی باشد ولی قسمت عمده آن مربوط به شرایط داخل کشور بوده که سبب به وجود آمدن این مسائل شده و علت این گرانی ها ضعف مدیریتی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ناگفته نماند که امروز بازار به شکل دل‌بخواهی درآمده و هرکس کالای خود را به هر قیمتی که بخواهد می فروشد درحالی که شرعا و قانونا باید بر روی هرکالا اتیکت زده شود ولی این کار انجام نمی‌شود و متاسفانه به سبب ضعف مدیریتی ما چنین وضعیتی را بر اقتصاد کشور شاهد  هستیم.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۰ ۰۸ فروردين ۱۳۹۸
البته منظور از حمايت توليدات داخلي اين نيست كه هر چیزی زدن رو مجبوريم بخريم و باس قوانيني گذاشت و توليد كننده ها رو دائم تحت فشار گذاشت تا خلاقيت به خرج بدن تا نتونن جنس بي كيفيت توليد كنند و بايد قابل رقابت با جنساي خارجي باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۰۸ فروردين ۱۳۹۸
درود بر آیت الله مجتهد شبستری
آخرین اخبار