مدیر کل راه و شهرسازی مازندران گفت: در سیل اخیر مازندران ۵۲ کیلومتر از راه‌های استان از بین رفته است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سید محمد نظری مدیر کل راه و شهرسازی مازندران با بیان اینکه رانش‌های متعددی در محور‌های مواصلاتی مازندران صورت گرفته است، گفت: بدلیل برخورداری محور‌های راه‌های استان از توپوگرافی کوهستانی بویژه در منطقه چهاردانگه کیاسر، سیلاب‌ها و رانش‌های فراوانی در این مناطق داشتیم.
 
وی افزود: در بازدیدی که مقام عالی وزارت از این منطقه داشتند حجم خرابی‌ها و خسارت‌ها برآورده شده است و منابعی که می‌بایست تخصیص اعتبار پیدا کند و اتفاقاتی که از لحاظ فنی می‌بایست بیافتد محاسبه شده است.
 
مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با بیان اینکه این حجم از بارندگی در این فصل از سال بی سابقه بوده است گفت: یک میلیارد و صد میلیون متر مکعب بارش در مازندران صورت گرفته است و بسیاری از دامنه‌های شیب دار خاک‌های استان اشباع شده است.
 
وی افزود: طرح‌های آبخیزداری در نواحی بالادست می‌بایست با جدیت هرچه بیشتر و در زودترین زمان ممکن اجرا و عملیاتی شود و برای برخورداری از راه‌های ایمن سالم می‌بایست استاندارد‌های فنی را رعایت نمائیم.
 
نظری گفت: در محور مواصلاتی و بین المللی سوادکوه حدفاصل زیرآب شیرگاه بیشترین حجم حرکت و رانش بوجود آمده است که باید مورد توجه جدی مدیران قرار گیرد.
 
انتهای پیام/ م

خسارت راه‌های مازندران به علت وقوع سیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.