وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد رسانه‌های آمریکایی باید به دلیل تبلیغات ضد روسی در ارتباط با اتهام تبانی مسکو با دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا، از روسیه عذرخواهی کنند.

وزارت خارجه روسیه: رسانه‌های آمریکا باید به دلیل تبلیغات ضد روسی از ما پوزش بطلبندبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، وزارت امور خارجه روسیه خطاب به رسانه‌های آمریکا گفت روزنامه‌نگاران این کشور به دلیل آنکه اتهامات بی‌اساسی علیه روسیه در ارتباط با موضوع تبانی مسکو با دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ مطرح کرده بودند، باید از مخاطبان داخلی و روسی عذرخواهی کنند.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، روز گذشته (سه‌شنبه) اظهار داشت: «ما به یک گروه تبلیغاتی اشاره می‌کنیم. کسانیکه خود را روزنامه‌نگار می‌دانند– حالا آن‌ها باید عذرخواهی کنند. من راجع به احساس آن‌ها نسبت به ترامپ صحبت نمی‌کنم، تصمیم‌گیری درباره عذرخواهی از ترامپ موضوعی مربوط به خودشان است. با این حال، تمام این رسانه‌های تبلیغاتی که در خط مقدم گزارش اخبار ضد روسیه در آمریکا قرار دارند، باید از مخاطبان آمریکایی و به تبع از مخاطبان روسی عذرخواهی کنند، از کل کشور».

او در ادامه افزود مسکو گزارش‌های تبلیغاتی ضد روسی و فیلم‌های تلویزیونی را که در آن‌ها رسانه‌ها تلاش کردند مخاطبان را قانع سازند ترامپ با روسیه در ارتباط بوده است تجزیه و تحلیل می‌کند و آن‌ها را برای تجزیه و تحلیل بیشتر به سازمان‌های بین المللی ارسال خواهد کرد.

زاخارووا گفت: «همه چیز تا آنجا که لازم است جمع‌آوری و به هرجا که لازم باشد ارسال خواهد شد، به سازمان امنیت و همکاری اروپا و سایر سازمان‌ها. این اطلاعات در اختیار مخاطب عام نیز قرار خواهد گرفت».

پیش از این، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، نیز از رسانه‌های آمریکا به دلیل پوشش دادن اخبار مربوط به اتهام تبانی وی با روسیه در انتخابات انتقاد کرده بود.

دونالد ترامپ و همکارانش بار‌ها همه اتهامات مربوط به تماس‌های غیرقانونی با مقامات روسی در دوران انتخابات را رد کردند. روسیه نیز بار‌ها تمامی اتهاماتی را که در این زمینه به این کشور وارد شد از جمله آنکه تلاش نمود در انتخابات آمریکا تاثیر بگذارد را رد کرد.

در ۲۴ مارس، وزارت دادگستری آمریکا گزارش نتیجه تحقیقات رابرت مولر، بازرس ویژه پرونده مداخله روسیه در انتخابات آمریکا را منتشر کرد. بر اساس این تحقیقات، هیچ مدرکی مبنی بر اینکه کمپین انتخاباتی ترامپ «توطئه و یا همکاری» با روسیه برای نفوذ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ داشته باشد یافت نشد. با این حال، این گزارش مدعی شده مسکو تلاش کرده است از طریق آژانس تحقیقاتی اینترنتی (IRA) و همچنین حملات هکر‌ها بر انتخابات آمریکا تاثیر بگذارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار