یک مقام وزارت خارجه روسیه گفت سیاست واشنگتن مانع اجرای توافق‌هایی به دست آمده میان ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ در نشست هلسینکی می‌شود.

مقامات روسیه: آمریکا مانع اجرای توافق‌های به دست آمده میان پوتین و ترامپ استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، جورجی بوریسنکو، رئیس اداره امور آمریکای لاتین وزارت امور خارجه روسیه، امروز (دوشنبه) در جلسه افتتاحیه کنفرانس مشترک موسسه دولتی روابط بین‌الملل مسکو و دانشکده حقوق و دیپلماسی دانشگاه تافتز آمریکا گفت سیاست واشنگتن مانع اجرای توافق‌هایی می‌شود که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، در نشست هلسینکی، پایتخت فلاند، در ماه ژوئیه سال گذشته میلادی به آن‌ها دست یافتند.

بوریسنکو اظهار داشت: «موضع همکاران آمریکایی ما منجر به تعلیق توافقنامه‌هایی شده که در نشست دو جانبه در هلسینکی در ماه ژوئیه گذشته به دست آمد».

ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ در نشست هلسینکی فلاند درباره بحران پناهندگان سوری، وضعیت در اوکراین، گسترش تسلیحات هسته‌ای، دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا و دیگر مسائل گفتگو و بحث کردند. این دو رئیس‌جمهور همچنین اعلام کردند قصد دارند برای بهبود روابط بین روسیه و آمریکا تلاش کنند.

در ماه ژانویه سال جاری میلادی نیز سرگئی رایابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه، واشنگتن را متهم کرد که به دنبال بهانه‌ای است تا از برقراری تماس دوباره این دو مقام جلوگیری کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار