مدیرکل هواشناسی خوزستان از پیش بینی وقوع بارندگی شدید از اوایل هفته آینده در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد سبزه زاری، مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: از شنبه دوباره سامانه‌ای به استان وارد می‌شود که یکشنبه و دوشنبه بارش‌های فراوانی خواهد داشت؛ بر اساس برآورد اولیه پیش بینی می‌شود این سامانه در حوزه کارون ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیمتر، در حوزه دز ۹۰ تا ۱۵۰، در حوزه کرخه نیز بین ۵۰ تا ۷۵ میلیمتر بارش ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: از چهارشنبه تا جمعه پدیده خاصی در استان حاکم نخواهد بود که البته به صورت همرفتی به علت رطوبت در منطقه و گرما شاید در مناطق کوهستانی بارندگی ایجاد شود.

سبزه زاری عنوان کرد: امسال تاکنون میانگین مجموعه بارش‌های خوزستان ۴۳۸ میلیمتر بوده که در مدت مشابه سال قبل ۱۳۲ میلیمتر بود و ایلام مجموع بارش ۷۴۲ میلیمتر بوده که در مدت مشابه سال قبل ۲۵۰ میلیمتر و در استان لرستان نیز ۷۰۰ میلیمتر بارندگی به ثبت رسیده که در مدت مشابه سال گذشته ۲۳۶ بود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان تصریح کرد: شرایط بارندگی امسال استثنایی بوده که شاید در سال آینده تکرار نشود؛ در زمینه بارش‌های روز گذشته و ماقبل آن بیشترین بارش در تاراز با ۳۷۹ میلیمتر و ایذه ۱۷۵ میلیمتر بوده است.

وی در پایان گفت: در ایذه فقط طی سه شنبه شب ۱۵۵ میلی متر بارندگی رخ داد و در حسینیه ۷۶ میلیمتر، لالی ۷۲ و مسجدسلیمان نیز ۷۰ میلیمتر بود.

انتهای پیام/م

باران دوباره به خوزستان می آید

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.