مدیر کل راهداری و حمل و نقل سیستان وبلوچستان از جابجایی ۱۲۴ هزار و ۱۰۶ مسافر از ابتدای طرح نوروزی تا پنجم فروردین ماه در استان خبر داد.

تردد بیش از ۱۲۰ هزار مسافر در جاده‌های مواصلاتی/ محور بمپور – ایرانشهر پرترددترین مسیر شدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، علی خانقائی مدیر کل راهداری و حمل و نقل سیستان وبلوچستان از جابجایی ۱۲۴ هزار و ۱۰۶ مسافر از ابتدای طرح نوروزی تا پنجم فروردین ماه جاری در استان خبر داد و اظهار کرد: این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد رشد داشته است.

وی بیان کرد: از این تعداد مسافر ۷۳ درصد به مقاصد درون استانی و ۲۷ درصد به مقاصد برون استانی جابجا شده اند.

به گفته مدیر کل راهداری و حمل و نقل استان، بر اساس اطلاعات دریافتی از ۷۴ دستگاه تردد شمار نصب شده در محور‌های مواصلاتی استان از ابتدای طرح تاکنون بیش از یک میلیون و ۷۰۷ هزار و ۶۲۹ تردد اعم از سبک و سنگین در جاده‌های استان ثبت شده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴/۸ درصد افزایش داشته است.

وی در تکمیل مطلب فوق بیان کرد: بیشترین تردد‌ها به ترتیب مربوط به محور بمپور - ایرانشهر و بالعکس و هیرمند - زابل و بالعکس در ۱۰ روز نخست از ابتدای طرح تاکنون بوده است.

این مسئول تردد ورودی به استان را بیش از ۹۲ هزار و ۹۰۰ مورد عنوان کرد و گفت: در این راستا نیز شاهد رشد ۱۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده ایم.

خانقائی با بیان اینکه رضایت و رفاه مناسب برای کسانی را که از جاده استفاده می‌کنند اولویت این سازمان است، افزود: در همین راستا تعداد ۱۶ راهدارخانه، ۲۹ مجتمع خدمات رفاهی و ۱۲ توقف گاه بین راهی در سطح استان آماده خدمت رسانی به مسافران هستند.

به گفته مدیر کل راهداری و حمل و نقل استان، بر اساس اطلاعات دوربین‌های نظارت تصویری، سامانه‌های هوشمند تردد شمار بر‌خط و اطلاعات دریافتی از گشت‌های راهداری مستقر در محور‌های مواصلاتی استان کلیه محور‌های مواصلاتی حوزه شمال استان باز و تردد در آن‌ها به روال عادی در جریان است و با توجه به وضعیت بحرانی جوی در برخی استان‌های کشور مداخلات جوی تأثیرگذار، در حوزه این اداره کل گزارش نشده و هموطنان می‌توانند برای دریافت آخرین وضعیت راه‌ها، با شماره ۱۴۱ تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/ع

محور بمپور – ایرانشهر پرترددترین مسیر شد

برچسب ها: نوروز ، حمل و نقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار