وزارت حمل و نقل اتیوپی اعلام کرد گزارش اولیه سقوط هواپیمای مسافربری این کشور به احتمال زیاد این هفته منتشر خواهد شد.

گزارش سقوط هواپیمای اتیوپی احتمالا این هفته منتشر شودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، امروز (سه شنبه) سخنگوی وزارت حمل و نقل اتیوپی که رهبری تحقیقات درباره سقوط هواپیما در آدیس ابابا را به عهده دارد اعلام کرد به احتمال زیاد گزارش این تحقیقات این هفته منتشر شود. با این حال هشدار داد «ممکن است موارد غیرقابل پیش‌بینی وجود داشته باشد» و توضیحات بیشتری نداد.

این سخنان یک روز پس از آن ابراز شد که مدیر اجرایی هواپیمایی اتیوپی گفت: انتظار دارد گزارش اولیه مربوط به سقوط هواپیما این هفته و یا هفته آینده منتشر شود.

محققان اتیوپی و فرانسه پیش از این اعلام کرده بودند شباهت‌های واضحی میان سقوط هواپیمای اتیوپی که چند هفته پیش روی داد و هواپیمای اندونزی که سال گذشته میلادی سقوط کرد، وجود دارد. در پی سقوط هواپیمای ۷۳۷ مکس هواپیمایی اتیوپی، ۱۵۷ نفر جان خود را از دست دادند و به دنبال سقوط هواپیمای ۷۳۷ مکس اندونزی، ۱۸۹ نفر جان خود را از دست دادند. به دنبال این حوادث، ۳۷۱ فروند هواپیمای ۷۳۷ مکس در ناوگان شرکت‌های هواپیمایی جهان زمین گیر شدند.

روز گذشته شرکت آمریکایی بوئینگ اعلام کرد روز چهارشنبه یک جلسه اطلاعاتی در آمریکا برگزار می‌کند و از بیش از ۲۰۰ خلبان، کارشناسان فنی و هماهنگ‌کننده پرواز از سراسر جهان دعوت کرده است در این نشست حضور یابند.

بوئینگ در بیانیه خود اعلام داشت جلسه اطلاعات در رنتون، واشنگتن برگزار می‌شود. این جلسه بخشی از برنامه‌ای است که برای دسترسی به تمام اپراتور‌های فعلی و آینده مدل ۷۳۷ مکس و همچنین هماهنگ‌کنندگان خانگی آن‌ها برگزار می‌شود و برای بحث درباره نرم‌افزار و به روزرسانی آموزش‌های این مدل هواپیما هماهنگ شده است.

مدیر اجرایی هواپیمایی اتیوپی اعلام کرد این کشور ممکن است در جلسه نشست بوئینگ ممکن است شرکت نکند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار