شرکت هواپیمایی بوئینگ برای از سرگیری فعالیت هواپیمای ۷۳۷ مکس به خطوط هوایی جهان، از خلبانان، هماهنگ‌کنندگان و کارشناسان پرواز بین‌المللی دعوت به همکاری کرد.

بوئینگ از خلبانان، هماهنگ‌کنندگان و کارشناسان پرواز بین‌المللی دعوت به همکاری کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، شرکت آمریکایی بوئینگ اعلام کرد به منظور از سرگیری فعالیت هواپیمای مدل ۷۳۷ مکس در خطوط هوایی کشورهای مختلف جهان، بیش از ۲۰۰ خلبان، کارشناسان فنی و هماهنگ‌کننده پرواز برای جلسه اطلاعاتی که قرار است چهارشنبه برگزار شود دعوت شده‌اند.

به نظر می‌رسد این جلسه نشان از آن باشد که نرم‌افزار برنامه‌ریزی شده بوئینگ نزدیک به کامل شدن است، هرچند این نرم‌افزار هنوز به تایید نهایی نیاز دارد.

بوئینگ در بیانیه‌ خود اعلام داشت جلسه اطلاعات در رنتون، واشنگتن، روز چهارشنبه برگزار می‌شود. این جلسه بخشی از برنامه‌ای است که برای دسترسی به تمام اپراتور‌های فعلی و آینده مدل ۷۳۷ مکس و همچنین هماهنگ‌کنندگان خانگی آن‌ها برگزار می‌شود و برای بحث درباره نرم‌افزار و به روزرسانی آموزش‌های این مدل هواپیما هماهنگ شده است.

سخنگوی بوئینگ اعلام کرد جلسه چهارشنبه از یکی از سری نشست‌های حضوری اطلاعاتی خواهد بود. او در ادامه افزود: «در این زمینه برنامه‌ریزی کرده‌ایم و هماهنگی برای برگزاری نشست‌های بیشتر را ادامه خواهیم داد تا با همه مشتریان و کابران کنونی و آینده مکس ارتباط داشته باشیم».

آری عشاره، مدیر عامل شرکت هواپیمایی اندونزی، نیز که جمعه گذشته اعلام کرده بود برای لغو سفارشات خرید جت ۴۹، هواپیمای ۷۳۷ مکس به دلیل کاهش اعتماد مسافران پس از سانحه هوایی سال گذشته این کشور برنامه‌ریزی کرده است، به این جلسه دعوت شد که این آن را رد کرد.

چند روز پیش، مدیران خطوط هوایی اتیوپی از بوئینگ سوال کردند که آیا این شرکت به خلبانان اطلاعات کافی درباره نرم‌افزار «تهاجمی»را، که دماغه هواپیما را به سمت پایین می‌برد، داده است. این مطلب موضوع اصلی در تحقیقات درباره دلایل سقوط هواپیمایی مسافربری این کشور است که چندی پیش با ۱۵۷ سرنشین چند دقیقه پس از برخاستن از زمین سرنگون شد.

شایان ذکر است، ۳۷۱ فروند هواپیمای ۷۳۷ مکس در ناوگان شرکت‌های هواپیمایی جهان، پس از سقوط مرگبار دو فروند از این نوع هواپیما در اتیوپی و اندونزی زمین گیر شدند. در پی سقوط هواپیمای ۷۳۷ مکس هواپیمایی اتیوپی، ۱۵۷ نفر جان خود را از دست دادند. پیش از آن نیز به دنبال سقوط هواپیمای ۷۳۷ مکس اندونزی، ۱۸۹ نفر جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام/

برچسب ها: هواپیما ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار