معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: برداشت گندم از سطح ۹۵ هزار هکتار از مزرعه‌های آبی و دیم دراین استان آغاز شد.

آغاز برداشت گندم در بوشهربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، خسروعمرانی افزود: پیش بینی از ۹۵ هزار هکتار از مزرعه‌های آبی و دیم استان بوشهر که ۸۰ هزار هکتار کشتزار دیم و ۱۵ هزار هکتار آبی است ۱۲۰ هزار تن گندم در این استان برداشت شود که این میزان چهار برابر سال گذشته است.

وی بیان کرد: با توجه به محدودیت کمباین‌های موجود دراستان هماهنگی‌های لازم برای اعزام ۵۶۰ کمباین برای برداشت محصول از استان فارس انجام شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر یادآور شد: هماهنگی لازم برای تامین سوخت مورد نیازکمباین‌ها انجام گرفته است.

عمرانی افزود: در زمان حاضر ۲۲۰ کمباین در استان بوشهر مستقر و مابقی بزودی وارد این استان می‌شوند.

وی گفت: نخستین برداشت گندم به صورت محدود در دوم فروردین ۹۸ در استان آغاز و انتظار می‌رود با مناسب شدن شرایط اقلیمی برداشت به صورت گسترده دراین استان ادامه یابد.

مدیرشرکت غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر نیز گفت: پنج مرکز در این استان کار خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان را آغاز کردند.

محمد هاشمی  افزود: این مراکز خرید شامل مجتمع انبار‌های چغادک، سیلوی برازجان، کارخانه‌های آرد گندم ریز دشتستان و الزهرا و خلیج فارس دشتی است.

وی با بیان اینکه مراکز خرید گندم در استان بوشهر از ساعت ۷:۳۰ صبح تا ۱۷:۳۰ بعد از ظهر آماده تحویل گندم از کشاورزان هستند تصریح کرد: بانک کشاورزی به عنوان بانک عامل انتخاب شده است.

 انتهای پیام/م

پیش بینی ‌می‌شود  ۱۲۰ هزار تن گندم در این استان برداشت شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.