معاون اول رئیس جمهور در گفت‎وگوی تلفنی با استاندار چهارمحال و بختیاری بر لزوم هماهنگی دستگاه‌ها برای مقابله با خسارات احتمالی سیل در استان تأکید کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد به نقل از استانداری چهارمحال و بختیاری؛ اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در گفت‎وگوی تلفنی با استاندار، در جریان وضعیت بارندگی‌ها و وقوع سیلاب در استان قرار گرفت و بر لزوم هماهنگی و آمادگی دستگاه‌ها برای مقابله با خسارات احتمالی سیل تأکید کرد.

وی با اشاره به پیش بینی سازمان هواشناسی کشور مبنی بر بارش شدید باران و برف در استان‌های غرب و جنوب غربی کشور از جمله کرمانشاه، ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان و خوزستان، و احتمال وقوع سیل و آبگرفتگی در این مناطق، ضرورت تمهیدات لازم برای مقابله با بحران را یادآور شد.

جهانگیری ضمن اشاره به حضور مسافران نوروزی، بر خدمت رسانی بیشتر به مردم تأکید و خواستار هماهنگی همه دستگاه‌ها به منظور پیشگیری از حوادث و خسارات احتمالی شد.

اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری هم در این تماس تلفنی، گزارشی از نحوه امدادرسانی و اقدامات ستاد مدیریت بحران استان مستقر در شهرستان کوهرنگ در سیلاب اخیر را ارائه کرد و از آماده باش کامل این ستاد و دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان در پی بارش شدید باران و برف، ذوب برف‎ها، سقوط بهمن و همچنین طغیان رودخانه‌ها و وقوع سیلاب خبر داد.

وی افزود: میزان بارش‌های دو روز گذشته در شهرستان کوهرنگ به بیش از ۲۵۰ میلیمتر رسیده است.

عباسی اضافه کرد: ۳۰ روستای چهارمحال و بختیاری در جریان این بارندگی از سکنه خالی و اهالی به مناطق امن هدایت شده اند.

وی ادامه داد: روستای دره شیخ عالی کوهرنگ هم دچار رانش زمین شد که اهالی بلافاصله به مرکز شهرستان منتقل و در مکان امنی اسکان داده شدند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به شدت بارش ها، شرایط رودخانه‌های کارون و زاینده رود را هم طغیانی و سیلابی توصیف کرد و گفت: میزان خروجی آب رودخانه کارون به سمت خوزستان به چهار هزار متر مکعب و میزان آب رودخانه زاینده رود به ۲۵۰ متر مکعب در ثانیه رسید.

عباسی افزود: در پی این بارش‌ها تاکنون هفت پل در جاده‌های اصلی و ده‌ها پل در جاده‌های روستایی و فرعی استان زیر آب رفته است.

وی یادآور شد: این بارش‌ها و سیلاب‎ها خوشبختانه تاکنون خسارت جانی نداشته و تمام تلاش ستاد مدیریت بحران، کمک به حفظ جان مردم است.

گفتنی است؛ سامانه بارشی که از اواخر وقت یکشنبه ۴ فروردین ۹۸ در چهارمحال و بختیاری فعال شد، موجب بارش شدید باران و برف، وزش باد و جاری شدن سیلاب در تمام نقاط استان، همچنین طغیان رودخانه‌ها و مسیل‌ها گردید که فعالیت آن تا اواخر وقت امروز سه‎شنبه ادامه دارد.

انتهای پیام/ش

بارش‎های بهاری و وقوع سیل در چهارمحال و بختیاری

برچسب ها: بحران ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.