راه ارتباطی ۵۳ روستا در بخش بازفت شهرستان کوهرنگ بر اثر جاری شدن سیلاب، قطع شد.

راه ارتباطی 53 روستای کوهرنگ قطع شدبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مرتضی زمانپور فرماندار کوهرنگ، از قطع راه ارتباطی ۵۳ روستای بخش بازفت این شهرستان بر اثر بارندگی و جاری شدن سیلاب خبر داد.

وی گفت: این سیل خسارت بسیاری به زیرساخت‌ها، زیرسازی‌ها و معابر و همچنین خانه‌های روستایی، شیلات و مزارع کشاورزی منطقه بازفت وارد کرده، اما خوشبختانه سیلاب تلفات جانی نداشته است.

زمانپور افزود: همچنین آب شرب ۱۰ روستای این منطقه قطع شد، ۵۰ منزل مسکونی و محل نگهداری گوسفندان نیز تخریب و به ۱۵۰ منزل مسکونی دیگر آسیب وارد گردید.

وی اضافه کرد: همچنین سربند بیش از ۶۰ کانال کشاورزی تخریب و به ۱۰ مزرعه شیلات خسارت بسیاری وارد شده است.

زمانپور با بیان اینکه آب شرب در دیگر مناطق کوهرنگ قطع نیست، ادامه داد: البته زیرساخت‌های انتقال آب در شهرستان آسیب‌های جدی دیده است.

وی گفت: تخریب خط انتقال روستای باغ چندار به طول یک کیلومتر، تخریب بهسازی چشمه‌های دروک و مازه رشته دو دهنه، تخریب بهسازی چشمه روستای لبد، تخریب و خسارت به خطوط انتقال چشمه تبرک و تنگ کوه سفید بر اثر ریزش کوه به طول ۱۰۰ متر، کدورت شدید آب چشمه‌های دزداران و تبرک، تخریب بهسازی چشمه روستای سوه و صالح کوتاه و تخریب یکهزار متر از شبکه داخلی این روستا‌ها بخشی از این خسارات است.

فرماندار کوهرنگ، خسارت به چاه قلعه تک و ریزش آن و قطع آب روستا، تخریب بهسازی چشمه بزرگ دزداران و تخریب خط انتقال دزک سرچشمه و فخرآباد به طول ۶۰۰ متر و تخریب ساختمان‌های ایستگاه‌های پمپاژ نصیرآباد و احمد آباد از دیگر خسارت‌های وارده به زیرساخت‌های آب این شهرستان بیان کرد.

زمانپور با بیان اینکه گردنه چری و شاه منصوری نیز به علت ریزش بهمن مسدود است، اظهار داشت: راهداران در تلاش برای بازگشایی این محور‌ها هستند.

وی افزود: در بحش دوآب صمصامی ۴ مزرعه پرورش ماهی تخریب و ۵ پل بین روستایی، تخریب و یک پل روستایی به طور کامل زیر آب رفته و به ۱۰۰ واحد مسکونی خسارت وارد شده است.

زمانپور همچنین گفت: برق منطقه بیرگان همچنان قطع است و مردم مناطق سیل زده در مکان‌های امن اسکان داده شده اند.

گفتنی است؛ سامانه بارشی که از اواخر وقت یکشنبه ۴ فروردین ۹۸ در چهارمحال و بختیاری فعال شد، موجب بارش شدید باران و برف، وزش باد و جاری شدن سیلاب در تمام نقاط استان، همچنین طغیان رودخانه‌ها و مسیل‌ها گردید که فعالیت آن تا اواخر وقت امروز سه‎شنبه ادامه دارد.

انتهای پیام/ش

بارش‎های بهاری و وقوع سیل در چهارمحال و بختیاری

برچسب ها: بحران ، سیل ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار