نقشه و پهنه بندی سیل خیزی استان همدان تدوین شده است.

تدوین نقشه سیل خیزی همدان به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،علیمردان طالبی،مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان گفت: نقشه و پهنه بندی سیل خیزی استان تهیه و تدوین شده و بر اساس آن مدیریت لازم برای پیشگیری از خسارت صورت گرفته است.

 وی با اشاره به اینکه سیلاب در همدان از جنس سیل به وجود آمده در مناطق جنوبی کشور نیست بلکه بیشتر به صورت آبگرفتگی نقطه ای است افزود:این نقشه با توجه به مطالعات صورت گرفته در زمینه میزان بارندگی و سیلاب ها در ۵۰ سال گذشته تهیه شده است.

طالبی گفت: هم اینک رودخانه گاماسیاب نهاوند در پهنه بندی خطر سیل قرار دارد و ساخت و ساز و ایجاد تاسیسات در حاشیه آن ممنوع شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان اضافه کرد: تنها می توان در این محدوده پارک، فضای سبز آلاچیق و تاسیسات موقت ایجاد کرد.

طالبی یادآوری کرد: منطقه کبودراهنگ نیز در پهنه بندی خطر بروز سیل قرار داشت که با ایجاد سیل بند، طرح های آبخیزداری و آبخوان داری و پخش سیلاب در بالا دست، این مشکل رفع شد.

وی گفت: جهت پیشگیری از آب گرفتگی نقطه ای نیز به بخشداران، شهرداران و دهیاران برای پاکسازی موانع عبور آب پیش از آغاز بارش ها هشدار داده شده است تا از بروز خسارت های احتمالی پیشگیری شود.

انتهای پیام/ا

تهیه نقشه سیل خیزی در استان همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.