مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه با اشاره به فعالیت سامانه بارشی قوی که از روز گذشته (یکشنبه) جو استان را تحت تاثیر قرار داده بود اعلام کرد: با اقدامات پیشگیرانه خوشبختانه این سامانه به سلامت از جو استان عبور کرد.

خروج ۸۰ درصد از توده بارشی از جو استان کرمانشاه/دبی خروجی آب سدها تنظیم شدبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، جلیل بالایی مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه با اشاره به فعالیت سامانه بارشی قوی از روز گذشته در سطح استان گفت: در همین راستا با توجه به اخطار‌های قبلی هواشناسی جلسه بحران شنبه شب (۳ فروردین) تشکیل و تصمیمات لازم در خصوص پیشگیری از خسارت‌های احتمالی اتخاذ شد.

وی با اشاره به وجود ۹ سد در استان گفت: در پی بارش‌ها سه سد مخزنی استان سرریز کرد و خوشبختانه با هماهنگی صورت گرفته دبی خروجی آب تنظیم شد و به روستا‌های در مسیر سد هم اطلاع و اخطار داده شد.

بالایی افزود: همچنین در این جلسه تصمیم گرفته شد تمام مرخصی فرمانداران و اعضای ستاد مدیریت بحران استان تا ۴۸ ساعت و تا زمان خروج کامل سامانه از استان لغو شود.

وی با اشاره به افزایش ورود گردشگران به استان در پی وقوع سیل در شمال کشور گفت: در همین راستا جهت رفاه حال میهمانان نوروزی مقرر شد به مدت ۴۸ ساعت تمامی مدارس و در صورت لزوم مجتمع‌های ورزشی به صورت رایگان در اختیار گردشگران قرار گیرد.

بالایی با اشاره به خروج ۸۰ درصد از توده بارشی از جو استان، گفت: تا خروج کامل این سامانه تمام نیرو‌های خدمات رسان در حالت آماده باش خواهند بود.

انتهای پیام/ز


افزایش ورود گردشگران به استان در پی وقوع سیل در شمال کشور

برچسب ها: هواشناسی ، بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.