مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه با بیان اینکه سیل به معنای واقعی در استان نداشته‌ایم، گفت: فردی که عنوان شده بر اثر سیل جان خود را از دست داده، داخل رودخانه فصلی گرفتار شده بود.

جوان سرپل ذهابی بر اثر طغیان رودخانه غرق شدبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،محبت جمالی نیا فرماندار شهرستان سرپلذهاب از غرق شدن یک جوان سرپلذهابی خبر داد و گفت: این جوان که ۲۰ سال داشته و از از اهالی روستای قوچی باشی از توابع شهرستان سرپل ذهاب بوده در حاشیه یکی از رودخانه‌های فصلی مشغول چوپانی بود.

وی افزود: این رودخانه فصلی پیش از این خشک بود و به دلیل شدت بارش‌های اخیر طغیان کرد و جوان مذکور را به کام خود کشید.

فرماندار سرپلذهاب خاطرنشان کرد: بر اثر بارش‌های شدید اخیر، آب در رودخانه مذکور جریان پیدا کرده و طغیان کرد و باعث غرق شدن این جوان شد.

وی افزود: جنازه این جوان توسط اهالی منطقه پیدا شده و به بیمارستان و سپس سرد خانه منتقل شد.

جمالی نیا از مردم و مسافران نوروزی درخواست کرد تا پایان بارش‌ها برای پیشگیری از حوادث احتمالی از رفتن به حاشیه رودخانه‌ها پرهیز کنند.

وی افزود: در روز‌های گذشته تذکرات مکرر سازمان هواشناسی و ستاد بحران شهرستان هم بصورت حضوری و هم ازطریق رسانه‌ها، جهت عدم حضور مردم در حریم رودخانه‌ها داده شده که متأسفانه به دلیل عدم توجه به این تذکرات این حادثه اتفاق افتاده است.

جمالی نیا بار دیگر به مردم شهرستان هشدار داد که طی امروز و روز‌های آینده طبق گزارش و هشدار‌های سازمان هواشناسی بارش‌های شدیدی در سطح شهرستان اتفاق خواهد افتاد و لازم است مردم شهرستان به تذکرات و هشدار‌های ستاد بحران توجه کرده واز حضور در حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها جدا خودداری کنند.


00:41 قطع آب ۴۰ روستا در شهرستان‌های گیلانغرب و سرپل ذهاب
مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه از قطع آب ۴۰ روستا در شهرستان‌های گیلانغرب و سرپل ذهاب در پی طغیان آب در این دو شهرستان خبر داد.


23:50 اعلام امادگی تیم آفرود برای اعزام به مناطق صعب العبور

رییس هیات موتور سواری و اتومبیلرانی استان کرمانشاه از آمادگی تیم آفرود برای اعزام به مناطق صعب العبور در مناطق سیل زده خبر داد.


20:44سیلاب و رانش زمین ۲ محور استان کرمانشاه را مسدود کرد

رییس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: به دنبال بارش‌های شدید باران طی ۴۸ ساعت اخیر و وقوع سیلاب و رانش زمین، ۲ محور استان مسدود و تردد از آن‌ها امکان پذیر نیست.

 سرهنگ محمد حیدری رییس پلیس راه استان کرمانشاه اظهار داشت: یکی از راه‌های مسدود پل داری زنگنه واقع در جاده ازگله به سرپل ذهاب بوده است.


20:34 بنیاد مسکن کانکسهای جدید در اختیار حادثه دیدگان قرار دهند

استاندار کرمانشاه گفت:هلال احمر نسبت به برپایی چادر در داخل سالنهای سرپوشیده ورزشی و غیرورزشی اقدام کند و بنیاد مسکن سریعا سرویسهای بهداشتی لازم را احداث نماید.

بازوند استاندار کرمانشاه در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران در سرپل ذهاب گفت:هلال احمر نسبت به برپایی چادر در داخل سالنهای سرپوشیده ورزشی و غیرورزشی اقدام کند و بنیاد مسکن سریعا سرویسهای بهداشتی لازم را احداث نماید.


20:21 مشکل خاصی در خصوص سیل در استان گزارش نشده

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه با بیان اینکه سیل به معنای واقعی در استان نداشته‌ایم، گفت: فردی که عنوان شده بر اثر سیل جان خود را از دست داده، داخل رودخانه فصلی گرفتار شده بود.

جلیل بالایی مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه در خصوص فوت یک نفر در شهرستان سرپل ذهاب بر اثر گرفتاری در سیلاب اظهار کرد: فرد متوفی چوپانی از اهالی شهرستان سرپل ذهاب بوده که مشغول چرای گوسفندان اطراف رودخانه فصلی بوده است.


20:04  ادامه بارش‌ها در استان کرمانشاه تا پایان هفته /میانگین بارش‌ها ۳۲ میلی متر به ثبت رسید

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: از روز چهارشنبه تا پایان هفته با وجود گذر موج اصلی از سامانه بارشی، بارش به صورت پراکنده ادامه دارد.
محمد خسروی در خصوص آخرین پیش بینی صورت گرفته از وضعیت جوی استان کرمانشاه گفت: موج اصلی از سامانه فعال حاکم بر جو منطقه، همچنان طی امروز و فردا، در بعضی ساعات سبب وزش باد شدید، رگبار شدید باران، رعدوبرق و رگبار پراکنده تگرگ می‌شود.


19:50 انتقال زلزله زدگان سرپل ذهاب به مکان های امن

استاندار کرمانشاه اعلام کرد: به دنبال بارش‌های اخیر برخی از زلزله زدگان شهرستان سرپل ذهاب که در کنار رودخانه و مکان‌های ناامن اسکان یافته بودند به مکان‌های امن تری انتقال داده شدند.

هوشنگ بازوند در بازدید از شهر سرپل ذهاب گفت: با وجود بارش‌های اخیر به حمدالله اوضاع تحت کنترل است و مشکل حادی تاکنون در استان رخ نداده است چند دهنه پل روستایی در شهرستان سرپل ذهاب آسیب دیده که تا پایان امشب توسط نیرو‌های امدادی مرمت خواهد شد.


19:22 بارش باران شهرستان سرپل‌ذهاب سیل به‌راه انداخت/ آبگرفتگی برخی از کانکس‌ها در سرپل‌ذهاب

فرماندار شهرستان سرپل‌ذهاب گفت: بارش شدید باران سبب آبگرفتگی معابر و سیلابی‌شدن رودخانه سرپل‌ذهاب شد.

محبت جمالی‌نیا فرماندار شهرستان سرپل‌ذهاب گفت: بارش گسترده باران از دو روز گذشته تاکنون سبب آبگرفتگی معابر و جاری شدن سیلاب در محدوده رودخانه شهر سرپل‌ذهاب شد که مشکل حادی برای اهالی ایجاد نکرد.


19:05 جاده ازگله به سرپل ذهاب غیرقابل تردد است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: به دلیل بارش شدید باران و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، پل جاده ازگله به سرپل ذهاب (داری زنگنه) غیرقابل تردد بوده و تا اطلاع ثانوی مسدود است.

جلیل بالایی مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: رانندگان می‌توانند تا زمان رفع مشکل از مسیر پشت تنگ - بزمیرآباد تردد کنند.


16:48 خروج ۸۰ درصد از توده بارشی از جو استان کرمانشاه/دبی خروجی آب سدها تنظیم شد

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه با اشاره به فعالیت سامانه بارشی قوی که از روز گذشته (یکشنبه) جو استان را تحت تاثیر قرار داده بود اعلام کرد: با اقدامات پیشگیرانه خوشبختانه این سامانه به سلامت از جو استان عبور کرد.


16:07 رانش زمین یازده خانوار را تهدید می‌کند/قطع راه ارتباطی ۳ روستا

فرماندار گیلانغرب گفت: بارش شدید باران در شهرستان گیلانغرب موجب آبگرفتگی معابر و خیابان‌های شهر و مشکلاتی در روستا‌های این شهرستان شد.
محمودیان فرماندار گیلانغرب از تشکیل ستاد مدیریت بحران درشهر ستان خبر داد وگفت: با توجه به بارش شدید باران و احتمال رانش زمین در روستای زرورگیلانغرب به سرعت کمک‌های امدادی از جمله چادر، پتوووسایل مورد نیاز به منطقه ارسال ویازده خانوار در معرض خطررانش، اسکان داده شدند.


15:50  سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه به کمک سیل زدگان شتافت

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه، از پیشگامی این نهاد در ارسال کمک به سیل زدگان خبر داد و آن را لبیکی به فرمان معظم له دانست.

سردار بهمن ریحانی فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه با اشاره به دستور مقام معظم رهبری به نیرو‌های مسلح برای کمک به سیل‌زدگان گفت: در لبیک به فرمان معظم له کمک‌ها را جمع آوری و ارسال کردیم خدمت‌گذاری به مردم بخش از مأموریت ذاتی ما در سپاه بود.

 

انتهای پیام/ز


 

برچسب ها: بحران ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.