شرکت سونی از فروش نسخه‌های دیجیتالی بازی‌ها، در خرده فروشی‌ها جلوگیری می‌کند.

فروش نسخه‌های دیجیتالی بازی برای پلی استیشن ممنوع شدبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، امروزه کمتر کسی به سراغ دی وی دی و سی دی برای نصب و اجرای بازی‌های ویدیویی می‌رود و بیشتر کاربران ترجیح می‌دهد عنوان مورد نظر خود را از طریق وب دریافت و نصب کنند. شرکت‌های سازنده کنسول‌های بازی نیز در کنار انتشار دی وی دی‌های عناوین مختلف اقدام به عرضه کد‌هایی دیجیتالی می‌کنند که کاربر می‌تواند آن‌ها را از فروشگاه‌های تخصصی بازی و یا خرده فروشی‌ها تهیه کند.

شرکت سونی معروف‌ترین شرکت سازنده کنسول بازی‌های ویدیویی است که فعالیت رسمی خود را با عرضه کنسول PS1 در سال ۱۹۹۴ آغاز کرد. این شرکت به واسطه عناوین انحصاری خود توانست نظر بسیاری از کاربران را جلب کند. شرکت سونی با عرضه کنسول PS3 فروشگاه پلی استیشن را نیز راه اندازی کرد که کاربران از این طریق می‌توانستند عناوین موردنظر خود را به صورت دیجیتالی تهیه کنند. این فروش دیجیتالی یا با وارد کردن کد‌هایی که کاربر از خرده فروشی‌ها تهیه کرده بود انجام می‌شد و یا کاربر به صورت اینترنتی خرید خود را انجام می‌داد و هزینه بازی را پرداخت می‌کرد.

فروش نسخه‌های دیجیتالی بازی برای پلی استیشن ممنوع شدکاربر با وارد کردن این کد‌ها در استور کنسول خود قادر به دریافت و نصب بازی روی کنسول می‌شود. تاکنون شرکت‌های سونی، مایکروسافت و نینتندو در فروشگاه مختلف مثل Walmart، Best Buy و Gamestop این کد‌های دیجیتالی را به فروش می‌رساندند، اما شرکت سونی قصد دارد کد‌های خود را از خرده فروشی‌ها جمع کند و این فروش را صرفا به صورت اینترنتی انجام دهد.

فروشگاه Gamestop به تازگی اعلام کرده است که از تاریخ ۱ آوریل کد‌های دیجیتالی بازی شرکت سونی در این فروشگاه به فروش نخواهد رسید و از این فروشگاه جمع آوری خواهند شد. اما این محدودیت تنها برای کد‌های دیجیتالی بازی‌های شرکت سونی وجود خواهد داشت و گیفت کارت‌های این کنسول در فروشگاه‌ها به فروش خواهند رسید.

این کار شرکت سونی صرفا به قصد افزایش درآمد بنجام شده است چرا که با این اقدام واسطه‌های فروش از بین می‌رود و شرکت سونی می‌تواند سود بیشتری از فروش ببرد.


بیشتر بخوانید: یوبی‌سافت تا مارس ۲۰۲۰ حداقل ۳ بازی منتشر خواهد کرد


انتهای پیام/

سونی جلوی فروش نسخه‌های دیجیتالی بازی را می‌گیرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار