یکی از محققان کشورمان موفق به تولید پرنده‌ای دست ساز برای انتقال وسایل در آسمان شده است.

۹ فروردین ساعت ۱۲ / حمل بار خود به پرنده‌ای دست ساز بسپارید / دستیابی محققان ایرانی به ساخت عجیب‌ترین پرنده‌های موتوریبه گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  یکی از محققان دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی موفق به طراحی پرنده بدون سرنشین شده است که می تواند به صورت مداوم روی آسمان پرواز کرده و بار حمل کند.

عبدالمجید خوشنود این محقق کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره پرنده‌ای که موفق به طراحی آن شده است اظهار کرد: این پرنده یک ایده جدید است که می‌تواند به سادگی کنترل شود و با نمره قبولی پرواز کند.

وی ادامه داد: روی این پرنده چند موتور قرار داده شده است که موتور جانبی و حمل بار آن با موتور اصلی پرنده تفاوت دارند و بر اساس همین ایده می‌توان آن  را به نوع سوختی هم تبدیل کرد.

 پرنده‌ای که هر نیم ساعت یکبار وسایل شما را حمل می‌کند

این محقق کشورمان درباره اهداف وسیله‌ای که طراحی کرده است گفت: در طراحی و ساخت این پرنده که قابلیت مداومت پروازی دارد دو هدف ساده سازی سیستم کنترل و کاهش هزینه مورد توجه ما بوده است به صورتی که هر نیم ساعت یکبار می‌تواند بیش از یک کیلوگرم بار را حمل کند.

خوشنود ادامه داد: این وسیله پرنده دارای پنج موتور  است که البته موتور پنجم آن خود شامل ۲ موتور مجزاست.

وی درباره ارتفاع تقریبی که این پرنده پرواز می‌کند، اظهار کرد: این پرنده تا ارتفاع تقریبی ۴۰۰ متر می تواند پرواز کند و به صورت مداوم ۳۰ دقیقه روی آسمان بماند.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار