یک مقام مسئول مطرح کرد؛

اختصاص ۱۵۰ میلیون یورو به اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان داری

حسین پور گفت: امسال از صندوق توسعه ملی بیش از ۲ برابر سال گذشته رقمی بالغ بر ۱۵۰ میلیون یورو برای عملیات آبخیزداری اختصاص یافته است.

اختصاص ۱۵۰ میلیون یورو به اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان داریابوالقاسم حسین پور مدیر کل دفتر سیلاب و آبخوان داری سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری در گفت و گو با خبرنگار  صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوان داری میزان خسارت وقوع سیل را بین ۵۰ تا ۷۰ درصد کاهش می‌دهد، اظهار کرد: در گذشته مباحث مربوط به حوزه‌های آبخیز مشرف به شهر‌ها و روستا‌ها تحت عنوان آبخیز‌های روستایی، آبخیز‌های شهری و حوزه‌های آبخیز مشرف به دشت‌های کشور، دشت‌های بحرانی و ممنوعه و حوزه‌های آبخیز بالادست و قنوات بود که به مرور توانست اثر بخشی خود را نشان دهد.

وی افزود: دامنه فعالیت اجرای فعالیت آبخیزداری و آبخوان داری از بحث حفظ خاک، کنترل رسوب و مهار فرسایش به مباحث مدیریت ریسک سیل، پیشگیری از خسارت سیل، حفظ آب، پایداری آب در چرخه طبیعت و اکو سیستم‌های طبیعی در سطح کشور گسترش پیدا کرده است.

حسین پور ادامه داد: سال گذشته علی رغم سیلاب‌های متعدد در کشور، در مناطقی که فعالیت آبخیزداری و آبخوان داری صورت گرفت، خسارت به حداقل ممکن رسید و در برخی موارد به صورت صد در صد موثر بود.


بیشتر بخوانید: اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوان داری امری مهم در کاهش وقوع سیل


این مقام مسئول از افزایش ۲ برابری اعتبار پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان داری در سال ۹۸ خبر داد و گفت: سال گذشته از محل صندوق توسعه ملی رقمی بالغ بر ۲۰۰ میلیون دلار به پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان داری اختصاص یافت که با توجه به عملکرد و اثر بخشی اجرای این پروژه‌ها رقمی بالغ بر ۱۵۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی به پروژه‌ها اختصاص یافت که این میزان اعتبار از نظر ریالی بیش از ۲ برابر سال گذشته است.

مدیر کل دفتر سیلاب و آبخوان داری سازمان جنگل‌ها با اشاره به اینکه در ۱۲۵ میلیون هکتار از اراضی باید پروژه‌های آبخیزداری اجرا شود، بیان کرد: با توجه به عنایت مقام معظم رهبری و مجلس شورای اسلامی امیدواریم که با این میزان اعتبار حرکت پر شتاب تری برای مدیریت حوزه‌های آبخیز، پیشگیری از سیل، مدیریت خشکسالی و کم آبی صورت گیرد.

این مقام مسئول در ادامه افزود: پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان داری به منظور استحصال آب و توسعه پوشش گیاهی در سال ۹۸ به شدت ادامه خواهد داشت.

حسین پور در پایان تصریح کرد: با توجه به اهمیت اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان داری، برنامه ریزی منسجمی در خصوص پروژه آبخیزداری و آبخوان داری در سطح کشور در دست اجراست که در سال ۹۸ با مشارکت مردم و تشکل‌های مردم نهاد با قوت بیشتری به کار ادامه می‌دهیم.

انتهای پیام/

 اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان داری امری مهم در کاهش وقوع سیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار