معاون وزیر جهاد کشاورزی مطرح کرد؛

اجرای اقدامات منابع طبیعی در قالب مدیریت جامع آبخیز

آقایی گفت: امسال اقدامات منابع طبیعی در قالب مدیریت جامع آبخیز انجام می‌شود و اولویت در مناطقی است که طرح کاداستر انجام شده است.

روابط عمومی//اجرای اقدامات منابع طبیعی در قالب مدیریت جامع آبخیزبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وزارت جهاد کشاورزی خلیل آقایی رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در سی و سومین جلسه ستاد هماهنگی اجرای طرح‌های آبخیزداری اظهار کرد: امسال در اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری  به لحاظ سازه‌ای و  بیولوژیک اقدامات چشمگیری بوده است.

وی با بیان اینکه انجام هیچ‌کاری در ابتدا بی‌عیب و نقص نیست، افزود:  اقدامات منابع طبیعی  در کنار فواید مختلفش با مشکلاتی مواجه هست، در سال آینده، مبنای کار ما اتمام طرح‌های نیمه تمام سال ۹۷ و سپس آسیب‌شناسی و برطرف نمودن موانع و تنگنا‌های موجود است.

آقایی ادامه داد: امسال اقدامات منابع طبیعی در قالب مدیریت جامع آبخیز انجام می‌شود و اولویت در مناطقی است که طرح کاداستر انجام شده و مالکیت دولت تثبیت شده باشد.

وی از کارشناسان ارزیاب و معین استان‌ها خواست نتیجه اقدامات و فعالیت‌های استان‌ها را در بخش‌های مختلف جنگل‌کاری، ترویج و مشارکت مردمی، مرتعداری، حفاظت و حمایت، کاداستر و بیابان‌زدایی تقسیم بندی کرده و استان‌هایی که بیشترین و شاخص‌ترین عملکرد را داشته باشند در سال آینده از اعتبارات بیشتری برخوردار خواهند شد.


بیشتر بخوانید: افزایش ۲ برابری اعتبارات پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان داری/ اجرای پروژه‌ها، موثر در کاهش وقوع سیل


معاون وزیر جهاد کشاورزی وجود جنگل‌های هیرکانی و همچنین زاگرسی را در کشور بسیار پر اهمیت و حیاتی دانست و گفت: درختان شمشاد در بخش جنگل‌های هیرکانی و بلوط‌ها در جنگل‌های زاگرسی با تنش‌ها و بیماری‌هایی مواجه شده‌اند و انجام اقدامات آبخیزداری در این دو منطقه رویشی با قوت هرچه بیشتر از ابتدای سال ۹۸ باید به مرجله اجرا در آید.

رئیس سازمان جنگل‌ها در بخش احیا و تقویت جنگل‌های زاگرس از مدیران این حوزه خواست بیشتر به کاشت بلوط‌های چند ساله اقدام کنند تا بتوانند در برابر حوادث طبیعی و دام آسیب‌پذیر نباشند.

وی در ادامه بارندگی‌های امسال را فرصتی مناسب برای مراتع کشور دانست و تمرکز بیشتر بر اجرای طرح‌های مرتعداری، قرق و احیای مراتع را خواستار شد.

بر اساس این گزارش، از شهریور ماه امسال - شروع اقدامات آبخیزداری در کشور- تا کنون برای بررسی و ارزیابی عملکرد فعالیت‌ها، ۳۳ جلسه ستاد هماهنگی اجرای طرح‌های آبخیزداری با حضور رئیس سازمان جنگل ها، اعضای ستاد، نمایندگان موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع و کارشناسان ارزیابی فعالیت‌ها برگزار شد.

انتهای پیام/

اقدامات چشمگیری در طرح های آبخوان داری اتفاق افتاده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار