رئیس سازمان شیلات ایران از تولید ۴۷۵ هزار تن بچه ماهی گونه‌های گرم‌آبی و سردآبی در سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، نبی الله خون میرزایی، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران امروز در مراکز تکثیر و بازسازی ذخائر و حفاظت ماهیان استخوانی گیلان با اشاره به تولید ۴۷۵ هزار تن بچه ماهی گونه‌های گرم‌آبی و سردآبی در سال گذشته گفت: رونق تولید و مولفه‌های مربوط به آن در دستور کار برنامه‌های امسال سال این سازمان قرار دارد.

وی با بیان اینکه بچه ماهیان تولید شده از گونه‌های ماهیان گرم‌آبی شامل کپور ماهیان چینی و گونه‌های بومی آب‌های گرم برای استان‌های جنوبی کشور مانند بنی، شیربت، انزه، بزرن و گپتان است، افزود: علاوه بر این‌ها گونه‌های سردآبی مانند انواع قزل آلا و گونه‌های مختلف ماهیان خاویاری به منظور رهاسازی در دریا و مزارع و پرورش ماهی در قفس در این مدت تولید شد.

رئیس سازمان شیلات ایران اظهار داشت: علاوه بر تولید گونه‌های مختلف ماهیان دریا‌های شمال شامل سوف و سفید، مجوز پرورش ماهی تیلاپیا در ۴ استان کشور از سازمان برنامه و بودجه دریافت شده و شیلات پرورش این گونه ماهی را در آب‌های داخلی کشور در دستور کار دارد.

خون میرزایی با اشاره به لزوم استفاده هرچه بهتر از ظرفیت بخش خصوصی در فعالیت‌های شیلاتی گفت: اگر بخش خصوصی توانمندی اجرای پروژه‌های شیلاتی را داشته باشد، سازمان شیلات آمادگی دارد در هر بخشی و با رعایت ضوابط، برون سپاری کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران امروز در سفر به گیلان از مرکز تکثیر و بازسازی ذخائر و حفاظت ماهیان استخوانی شهید انصاری رشت و مرکز پرورش و تکثیر ماهیان خاویاری شهید یوسف پور سیاهکل بازدید کرد.

گیلان با تولید بالغ بر ۴۷ هزار تن ماهیان گرم‌آبی و سردآبی، از استان‌های برتر در تولیدات شیلاتی است.

استان گیلان از مراکز مهم تکثیر و پرورش ماهی در کشور نیز محسوب می‌شود و دارای ۳ مرکز تکثیر ماهی شامل مرکز شهید انصاری در رشت، شهید بهشتی در سنگر و مرکز سیاهکل است.

انتهای پیام/ع

تولید، اشتغال و ارزآوری اولویت فعالیت‌های شیلات ایران

برچسب ها: رونق تولید ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.