شورای هماهنگی مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری به منظور مقابله با خسارات احتمالی سیلاب به حالت آماده باش درآمد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، به دنبال هشدار اداره کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری مبنی بر بارش شدید باران، ذوب برف‌ها و سقوط بهمن طی دو روز آینده و احتمال طغیان رودخانه‌ها و وقوع سیلاب، شورای هماهنگی مدیریت بحران این استان با دستور استاندار به حالت آماده باش کامل درآمد.

اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری امروز یکشنبه ۴ فروردین ۹۸ در نخستین نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان در سال جدید گفت: با توجه به پیش بینی بارش از امروز تا پایان روز سه شنبه هفته جاری در نقاط مختلف این استان، اعضای این شورا به حالت آماده باش کامل درآمده اند و مدیران عضو این شورا موظفند تدابیر لازم را برای مقابله با حوادث پیش بینی نشده را انجام دهند.

وی اضافه کرد: در صورت بروز حوادث احتمالی و عدم پیش بینی‌های لازم، هیچ عذر و یا سهل انگاری قابل پذیرش نیست و مرخصی مدیران کل دستگاه‌های اجرایی بویژه اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران تا پایان بارندگی‌ها در استان لغو است.

رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری افزود: حضور تمامی فرمانداران، بخشداران، شهرداران، دهیاران و مدیران کل عضو شورا تا پایان بارندگی‌ها در محل خدمت ضرورت دارد.

عباسی تأکید کرد: رعایت سلسله مراتب در اعلام و هماهنگی موارد مربوط به بحران‌های احتمالی باید مورد توجه باشد و تمامی فرمانداران، بخشداران، شهرداران، دهیاران و مدیران کل عضو شورا، بانک اطلاعاتی ماشین آلات و تجهیزات دولتی و بخش خصوصی مورد نیاز را در دسترس داشته باشند.

وی ادامه داد: هر گونه اطلاع رسانی و یا مصاحبه در خصوص بحران و یا مدیریت آن تنها از سوی رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران استان و یا شهرستان‌ها انجام می‌شود و همکاری نکردن مسئولان دستگاه‌های اجرایی استانی و شهرستانی با شورای هماهنگی مدیریت بحران پیگرد قانونی دارد.

عباسی گفت: بخشداران، شهرداران و دهیاران رصد موضوعات و سرکشی به مناطق خطرآفرین را در دستور کار خود قرار دهند و برای هدایت، راهنمایی و حفظ آرامش عمومی اطلاع رسانی کنند.

وی افزود: مدیران عامل شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی تانکر‌های آبرسان دولتی و خصوصی را برای استفاده در موارد نیاز شناسایی کنند و دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های خدمات رسان نسبت به تأمین اقلام و کالا‌های اساسی مورد نیاز اقدام لازم را به موقع انجام دهند.

عباسی ادامه داد: نیرو‌های امدادی، نظامی و انتظامی برای کمک رسانی و تامین امنیت مورد نظر در مراکز بحرانی امادگی لازم را داشته باشند و در نامه‌ای مکتوب به استاندار خوزستان برای هماهنگی اعمال محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های ارتباطی بین دو استان اقدام شود.

وی یادآور شد: اعمال محدودیت‌های ترافیکی در تمامی محور‌های ارتباطی چهارمحال و بختیاری بویژه گردنه‌های برفگیر چری و شاه منصوری شهرستان کوهرنگ با هماهنگی قبلی و اطلاع رسانی به موقع باشد.

عباسی همچنین از دستگاه‌های اجرایی عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری خواست؛ تریلر‌های بخش دولتی و خصوصی را برای جابجایی تجهیزات مورد نیاز در موقع بحران شناسایی کنند.

وی در پایان گفت: تا پایان بارندگی و خروج از شرایط بحران، هر گونه تردد عشایر همراه با دام در محور‌های ارتباطی بخصوص در حاشیه رودخانه‎ها و مسیل‌ها و روستا‌های خطرآفرین ممنوع است و مردم برای کسب اطلاعیه‌های مربوط به بارندگی تنها به رسانه‌های گروهی رسمی و مورد تأیید نظام و فقط از زبان رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران در استان و یا شهرستان‌ها توجه کنند، چرا که هر گونه اطلاع رسانی خارج از این چرخه مورد استناد نیست و نباید به آن توجه کرد.
 
انتهای پیام/خ

احتمال وقوع سیلاب در چهارمحال و بختیاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار