افزایش رونق سفر‌های نوروزی با برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی

برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی رونق سفر‌های نوروزی در مازندران را افزایش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سیف الله فرزانه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از افتتاح دو نمایشگاه سوغات و صنایع دستی در شهرستان بابل خبر داد.

وی افزود: این نمایشگاه صنایع دستی با ۳۲ غرفه در ساختمان شورای شهر بابل دائر شده که تا ۱۴ فروردین در معرض دید علاقه‌مندان قرار دارد.

فرزانه گفت: نمایشگاه دیگری با ۳۵ غرفه در شهر خشرودپی دائر شده که تا ۶ فروردین برپا خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: هنرمندان در رشته‌های عروسک سازی، مصنوعات فلزی، چرم، تکه دوزی روی پارچه، قلاب بافی، جاجیم، گلیم، نقاشی پشت شیشه، نساجی سنتی در این نمایشگاه‌ها حضور دارند.

وی با اشاره به فعالیت ۲۵ مورد کارگاه گردی با هدف رونق فرهنگی و اقتصادی در هشت شهرستان، گفت: این کارگاه‌ها در ۱۲ رشته نمدمالی سنتی، زیورآلات سنتی، گره چینی، گلیم بافی، سوخت نگاری و موارد دیگر رشته‌های صنایع دستی فعال است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با تاکید بر ظرفیت‌های مازندران در زمینه جذب گردشگر خارجی، افزود: ۲۴۱ نفر گردشگر خارجی وارد مازندران شدند.

فرزانه با بیان اینکه در مازندران جمعیت ۲۰ هزار نفری عشایری داریم، گفت: چهار کمپ فعال گردشگری عشایری در شهر‌های سوادکوه، سلمانشهر، آمل و قائمشهر دائر است.

وی با بیان اینکه برگزاری این نمایشگاه‌ها به رونق سفر می‌افزاید، ادامه داد: گردشگران در کنار استفاده از جاذبه‌های طبیعی، از نمایشگاه‌های صنایع دستی استان هم بازدید می‌کنند.

 

انتهای پیام/آ

افتتاح نمایشگاه صنایع دستی در مازندران

برچسب ها: نوروز ، گردشگر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار