مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی گفت: بارش باران در خراسان رضوی ۱۴۷ درصد افزایش داشته است.

افزایش 147 درصدی بارش باران در خراسان رضویبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محسن عراقی زاده مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی با اشاره به افزایش بیش از 100 درصدی بارش باران در استان گفت: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون به طور میانگین ۱۷۴ میلی متر باران در خراسان رضوی باریده است که این مقدار بارش در مقایسه با دوره بلند مدت آماری ۳۵ درصد افزایش دارد.

وی افزود: مقدار بارش در مشهد در سال زراعی جاری تاکنون در مقایسه با دوره بلند مدت آماری کمتر از یک درصد کاهش نشان می‌دهد.

مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: در این مدت بیشترین بارش در شهرستان‌های قوچان با ۲۲۱ میلی متر، ریوش با ۲۱۷ میلی متر و جغتای با ۲۰۴ میلی متر بارندگی گزارش شده است.

عراقی زاده با بیان اینکه کمترین بارندگی در این مدت هم در شهرستان‌های تایباد، گناباد، بجستان و چناران با میانگین ۱۳۸ تا ۱۵۴ میلی متر بارش بوده است، گفت: در سال زراعی جاری تاکنون همه شهرستان‌های خراسان رضوی در مقایسه با سال قبل و دوره بلند مدت آماری افزایش بارندگی داشته اند و فقط شهرستان مشهد کمتر از یک درصد کاهش بارندگی در مقایسه با دوره بلند مدت آماری داشته است.
 
انتهای پیام//ف.ش
 

افزایش بارندگی در خراسان رضوی

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار