بیش از یک‌میلیارد و ۲۰۰ میلیون متر مکعب بارش در طی ۱۶ ساعت در مازندران بارید.

رضوی مدیر کل هواشناسی مازندران در گفتگو با خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،با بیان اینکه تفاوت بارش‌های روز ۲۷ اسفند در مقایسه با سایر روز‌ها شدت بارش‌ها در مناطق کوهستانی بود، افزود: میزان بارش در مناطق دشت و جلگه‌ای مازندران ۱۳۰ میلی متر بود.

وی گفت: محدوده زارم رود با ۱۹۸ میلی متر بیشترین میزان بارشها را داشت و در بقیه نقاط نیز تا ۱۴۰ میلیمتر باران بارید.

مدیر کل هواشناسی مازندران با کم سابقه خواندن میزان بارش‌ها گفت: تمام یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون متر مکعب بارانی که در ۱۶ ساعت بارید از ۸ رودخانه مازندران باید عبور می‌کرد و به دریا می‌ریخت که رودخاته توان انتقال این حجم آب را نداشتند.

رضوی در خصوص وضعیت بارش‌ها در فصل بهار گفت: بهار امسال دمای هوا در مقایسه با پارسال افزایش چندانی نخواهد داشت و تعداد بارش‌ها زیاد است به گونه‌ای که مازندرانی‌ها به طور متوسط یک یا دو روز در هفته شاهد ریزش نزولات آسمانی خواهند بود.

مدیر کل هواشناسی مازندران با بیان اینکه سامانه جدید بارشی امروز ازغرب استان وارد می‌شود و دوشنبه سراسر استان را فرا می‌گیرد گفت: این سامانه بارشی به شدت سامانه بارشی روز ۲۷ اسفند نخواهد بود.

وی افزود: سه شنبه نیز در ارتفاعات و مناطق کوهستانی مازندران بارش باران را خواهیم داشت که به دلیل میزان بارش‌ها جای نگرانی نیست.

رضوی افزود: تنها نگرانی ما اشباع شدن خاک از آب است که امکان رانش زمین را زیاد می‌کند.

انتهای پیام/ک


بارش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون متر مکعبی در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار