رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان امیدیه از شهروندان خواست تا هشدار های ستاد مدیریت بحران خوزستان را در خصوص وقوع سیلاب احتمالی جدی بگیرند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید مهران رفیعی رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان امیدیه با اشاره به پیش بینی های هواشناسی در خصوص ورود سامانه بارشی جدید به استان خوزستان، گفت: آغاز این بارش ها امروز است و تا اوایل روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت، در این رابطه از شهروندان و مهمانان نوروزی درخواست می شود تا هشدارهای ستاد مدیریت بحران را جدی بگیرند.

وی افزود: طی این مدت افزایش ابر، رگبارباران، رعدوبرق، وزش یاد قابل ملاحظه تا شدید به همراه تندباد لحظه ای به ویژه در روز دوشنبه و احتمال تگرگ در استان مورد انتظار است که آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیلها و رودخانه ها را در پی خواهد داشت و از عموم مردم شهرستان و مسافرین نوروزی درخواست می شود تا از تردد غیر ضروری در مسیرهای کوهستانی و اسکان در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها جدا خودداری نمایند.

رفیعی با اعلام آمادگی کامل دهیاران ، شوراهای اسلامی بخش مرکزی و جایزان، بیان کرد: در این راستا نیز اطلاع رسانی های مربوطه جهت تمهیدات لازم به دامداران و کشاورزان نیز صورت گرفته است. از مدیران دستگاه های خدمات رسان و اجرائی شهرستان امیدیه نیز درخواست می شود که در محل خدمت خود حضور داشته و از منطقه خارج نشوند تا در مواقع اضطرای اقدامات لازم انجام شود.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان امیدیه  اظهار داشت: با توجه به پیش بینی های صورت گرفته از حجم بارش ها به ویژه در حوزه های آبریز سدها تمهیدات لازم، جهت کاهش خسارات احتمالی در نظر گرفته شده است.

لازم به ذکر است که بخشی از رودخانه های زهره و مارون در محدوده جغرافیایی شهرستان امیدیه قرار دارند و کانال شهید رجایی در بخش مرکزی و سد انحرافی هادی خانی نیز در بخش جایزان این شهرستان است.

انتهای پیام/ ن

وقوع سیلاب احتمالی در امیدیه

برچسب ها: حوادث ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.