فرماندار اهواز از شهروندان و مسافران نوروزی خواست در کنار رودخانه ها توقف نکنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، جمال عالمی نیسی فرماندار اهواز درخصوص آخرین وضیت هواشناسی خوزستان و بارش، گفت: پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان از ورود سامانه بارشی در اواسط روز شنبه و احتمال وقوع سیلاب، آبگرفتگی و افزایش آب روخانه‌ها حکایت دارد و مردم اهواز، مهمانان نوروزی و ساکنان حاشیه رودخانه باید از توقف یا اسکان در این مسیر خودداری کنند.

وی با هشدار به شهروندان و روستاییان در صورت توقف و اسکان در کنار روخانه‌ها، مسیل‌ها و کانال‌های فصلی، افزود: براساس تصمیم ستادمدیریت بحران شهرستان اهواز در حالت آماده‌باش هستیم، از دهیاران و شوراهای روستاهای حاشیه رودخانه کارون، کرخه و دز درخواست داریم تا درباره پیش‌بینی بارندگی و مقابله با هرگونه سیلاب احتمالی تمهیدات لازم را اتخاذ نمایند.

عالمی نیسی از اعلام اخطاریه اداره کل هواشناسی استان خوزستان خبر داد و بیان کرد: از اواسط روز شنبه لغایت اوایل چهارشنبه هفته آینده با ورود سامانه باران‌زا، افزایش ابر، رگبار باران، رعد و برق، وزش باد قابل ملاحظه تا شدید به همراه تندباد لحظه‌ای به ویژه در روز دوشنبه و احتمال تگرگ در استان مورد انتظار است که آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها را در پی خواهد داشت.

فرماند اهواز اظهار داشت: در ادامه این اخطاریه آماده است که بارش در ارتفاعات به صورت برف پیش بینی می شود ضمن اینکه شمال خلیج فارس نیز طی این روز ا مواج خواهد بود. اما در پایان اخطاریه اشاره شده که بیشترین شدت بارش‌ها در اواسط روزهای یک شنبه تا اواخر سه‌شنبه رخ خواهد داد که در روز یکشنبه و دوشنبه در مناطق شمال غربی، شمالی، شمال شرقی، شرقی و مرکزی استان خوزستان است و در روز سه شنبه در مناطق شمالی، شمال شرقی، شرقی و مرکزی به وقوع خواهد پیوست.

انتهای پیام/ ن

برچسب ها: حوادث ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.