مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان:

۳ شهر خوزستان در معرض تنش آبی خواهند بود

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: اگر مصوبات شورای آب و برق استان عملیاتی نشود تابستان آینده ۳ شهر با تنش آبی رو به رو می‌شوند.

کیامرث حاجی زاده، مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، بیان داشت: اگر مصوبات شورای آب و برق استان عملیاتی نشود تابستان آینده ۳ شهر ایذه، باغملک و رامهرمز با تنش آبی رو به رو می‌شوند.

  وی افزود: در ۱۰ تا ۱۵ سال گذشته خشکسالی‌های بی‌سابقه‌ای در کشور به ویژه خوزستان تجربه شد که این خشکسالی باعث شد تا سفره‌های آب‌های زیرزمینی و چاه‌های آب شرب در برخی شهرستان‌ها خشک شوند.

حاجی زاده عنوان کرد: بنا شده تا طرح‌های کوتاه مدت و میان مدت برای شهرستان ایذه و باغملک انجام و آبرسانی از دریاچه سد کارون ۳ صورت گیرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: برای شهرستان رامهرمز از سوی شرکت آب و فاضلاب خوزستان دستگاه آب شیرین کن نصب شود و موضوع آب پایدار از طریق تاسیسات بالا دست در دستور کار قرار گرفت.

 وی ادامه داد: بنا شده مصوبات نشست گذشته شورای هماهنگی آب و برق خوزستان که برخی اجرا و بعضی در حال انجام هستند تا پیش از شروع فصل گرما عملیاتی شوند و دلیل قطع خط انتقال آب غدیر شکستگی کانال پای پل بر اثر سیلاب‌های اخیر بود که با تعمیرات 3 ماه گذشته، آب این کانال به زودی وارد شبکه می‌شود.

انتهای پیام/م

خطر بی آبی برای برخی شهرستان های خوزستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.