شهرستان ساحلی کنگان در جنوب استان بوشهر آماده میزبانی از مسافران نوروزی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، شهرستان کنگان از توابع استان بوشهر با مساحت ۶۰۰ کیلومتر مربع بر کرانه خلیج فارس واقع شده و مرکز این شهرستان در فاصله ۲۱۰ کیلومتری جنوبی شرقی مرکز استان بوشهر قرار دارد.

ارتفاع اراضی شهرستان از سطح دریا به طور متوسط ۵ متر است و شیب عمومی زمین از سمت شرق رشته کوه‌های زاگرس به سمت غرب سواحل نیلگون خلیج فارس است.

شهرستان کنگان از سمت شمال به شهرستان‌های دیر و جم، از سمت مشرق به شهرستان جم و استان فارس، از سمت جنوب به شهرستان عسلویه و سواحل نیلگون خلیج فارس و از سمت مغرب به سواحل نیلگون خلیج فارس و شهرستان دیر منتهی می‌شود.

                                            کنگان آماده میزبانی از مسافران نوروزی است

براساس نتایج سرشماری سال ۱۳۹۵ شهرستان کنگان ۱۰۷ هزار و ۸۰۱ نفر جمعیت دارد و از نظر جمعیت رتبه سوم را در استان داراست.

سایت ۲ منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در بخش مرکزی شهرستان کنگان قرار دارد و این سایت فاز‌های ۱۱، ۱۲، ۱۳، ۱۴، ۱۹، ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی و چندین طرح LNG را در بر می‌گیرد.

جاذبه‌های گردشگری کنگان

شهرستان کنگان، با داشتن ساحل ماسه ای، آب و هوای معتدل، آثار تاریخی، بازارچه‌های عرضه کالا و غذا‌های محلی، همه ساله با استقبال مسافران در فصل بهار رو به رو می‌شود.

                                    کنگان آماده میزبانی از مسافران نوروزی است

از نقاط دیدنی و جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و زیارتی این شهرستان می‌توان به ساحل خلیج فارس، چشمه‌ی بی بی حبش واقع در ۲ کیلومتری ضلع شمال شرقی کنگان، ساحل چاه مجنون واقع در روستای چاه مجنون در کیلومتر ۲۷ کنگان، بندر تاریخی سیراف با گور دخمه‌های تاریخی، قلعه نصوری، دژ ساسانی، چاه‌های سنگی، سنگ قبر‌های دوره اسلامی، موزه وایت هوس، چشمه بنو و مسجد امام حسن بصری که در ۲۵ کیلومتری شهر کنگان واقع شده، بقعه سید غریب (مشهور به قبر شهید) واقع در شهر کنگان، امامزاده شاه حسین چاه ۴۰۰ ساله بنک و جنگل حرا در شهر بنک در یک کیلومتری کنگان و قلعه شیخ کنعانی روستای پرک، اشاره کرد.

                                    کنگان آماده میزبانی از مسافران نوروزی است

                                

سیراف باید جهانی شود

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،گفت : سیراف از زمان ساسانیان ایجاد شد و در قرن‌های سوم و چهارم هجری قمری از نظر قدرت نظامی، سیاسی و اقتصادی مهمترین بندر ایران در خلیج فارس بود.

نصرالله ابراهیمی بیان کرد: دریانوردان و بازرگانان سیرافی نه تنها با بندر‌های پررونق خلیج فارس بلکه با هندوستان، چین و شرق آفریقا نیز در تجارت مستقیم و مستمر بودند.

وی تصریح کرد: باید سیراف ثبت جهانی شود و در همین زمینه طرح مدیریت حفاظتی سیراف در دست تدوین است که به ثبت جهانی آن کمک می‌کند.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان بوشهر افزود: طرح‌های خوبی برای معرفی سیراف به هموطنان و گردشگران خارجی داریم که به جذب گردشگر کمک می‌کند.

                                  کنگان آماده میزبانی از مسافران نوروزی است

تلاش برای میزبانی بهتر از مسافران نوروزی

مسئولان شهرستان کنگان تلاش کرده‌اند این شهرستان را برای پذیرایی از مسافران نوروز ۹۸ آماده‌تر از پیش کنند.

معاون امور عمرانی فرماندار شهرستان کنگان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، گفت: این شهرستان از سه شهر با نام‌های سیراف، کنگان وبنک و ۹ روستا، دارد.

عباس بشی با بیان اینکه نوروز گذشته، این شهرستان جزو شهرستان‌های گردشگر پذیر استان بوشهر بوده است، ادامه داد: نوروز ۹۷ در زمینه ارائه خدمات شهری به مسافران کاستی‌هایی وجود داشت که با تلاش‌های صورت گرفت امیدواریم در نوروز ۹۸، این مشکلات کمتر باشد.

وی افزود: ۶ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای هلال احمر در جاده‌های حادثه خیز شهرستان کنگان استقرار می‌یابند و هفت تیم نجات غریق نیز با امکانات مجهز در سواحل این شهرستان مستقر خواهند شد.

معاون فرماندار کنگان با اشاره به وجود یک هتل و دو هتل آپارتمان در این شهرستان، بیان کرد: علاوه بر این، مدارس شهرستان و محل‌های مختلف را برای اسکان مسافران آماده کرده‌ایم.

 بشی گفت: ۲۸ چشمه سرویس بهداشتی و ۱۲ چشمه حمام را هم برای استفاده مسافران نوروزی آماده کرده ایم.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری به مناسبت نوروز، برگزاری جشن‌های بومی محلی در ۱۰ شب نخست نوروز در شهر کنگان را یکی از مهمترین این برنامه‌ها عنوان کرد.

انتهای پیام/م

علیرضا بحرانی

برچسب ها: نوروز ، حقوق شهروندی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اقبالی
۱۷:۰۳ ۰۴ فروردين ۱۳۹۸
بسیار عالی