مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت: از آغاز طرح نوروزی ۲۲ عملیات امداد و نجات در استان انجام شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، مهدی ولی پور، مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت: از ۲۵ اسفند سال گذشته، آغاز طرح نوروزی تاکنون ۲۲ عملیات امداد و نجات از سوی امدادگران این نهاد حمایتی- امدادی در استان اجرا شده است.

وی، با بیان اینکه همچنین در این مدت ۶۸ حادثه دیده از خدمات امداد و نجات هلال احمر بهره‌مند شدند، افزود: در این مدت ۲۲ نفر از حوادث مختلف نجات یافته که از این تعداد ۱۸ نفر به مراکز درمانی انتقال یافتند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان، از تشکیل ۲۴ تیم عملیاتی متشکل از ۷۲ نجات خبر داد و گفت: در اجرای طرح نوروزی همچنین ۸۷ پایگاه و پست موقت و سیار در سطح گیلان راه اندازی شده و ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از امدادگران و جوانان داوطلب در این پایگاه‌ها مشغول ارائه خدمت به مسافران و گردشگران نوروزی و همچنین حادثه دیدگان هستند.

مهدی، ولی پور از راه اندازی پایگاه‌های ایمنی و سلامت در سراسر استان خبر داد و افزود: تا کنون ۳ هزار و ۴۷۵ نفر با مراجعه به این پایگاه‌ها از خدمات مختلف آن بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به اجرای طرح بهرفت (بهبود رفتار‌های ترافیکی) از سوی اعضای جمعیت هلال احمر در جاده‌های استان، گفت: ۹۰۰ نفر در اجرای این طرح مشارکت دارند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان تصریح کرد: همچنین از ۲۵ اسفند پارسال تاکنون برای راهنمای گردشگران و معرفی جاذبه‌های دیدنی و تاریخی استان ۵ هزار و ۸۳۵ بسته آموزشی و نقشه‌های راهنمای سفر میان گردشگران نوروزی توزیع شده است.

 

انتهای پیام/م.ع

انجام ۲۲ عملیات امداد و نجات در گیلان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.