بیست و هفتمین خانه هلال امروز در روستای کماکل رشت به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، بهزاد پرستش، معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر گیلان گفت: بیست و هفتمین خانه هلال به مناسبت گرامیداشت هفته داوطلبان هلال احمر امروز در مسجد المهدی (عج) روستای کماکل از توابع بخش مرکزی رشت افتتاح شد.

وی با بیان اینکه برای افتتاح و تجهیز این خانه هلال ۱۸۰ میلیون ریال هزینه شده است، افزود: نیمی از این هزینه از کمک‌های خیران و نیمی دیگر آن از محل اعتبارات روستایی تامین شده است.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر گیلان گفت: ساماندهی و آموزش داوطلبان، ارائه آموزش‌های عمومی به مردم با هدف ایجاد آمادگی در زمان وقوع حوادث احتمالی، مبارزه با آسیب‌های اجتماعی از جمله اهداف تاسیس خانه هلال به شمار می‌رود.

پرستش با بیان اینکه راه اندازی خانه هلال با توجه به حادثه خیز بودن استان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، تصریح کرد: حوادثی همچون سیل، زلزله، حوادث کوهستانی، ساحلی، بارش برف همواره گیلان را تهدید می‌کند که نیاز است برای مقابله با آنها آماده باشیم.

در آئین افتتاح خانه هلال همچنین میرشمس مومنی زاده، فرماندار رشت ضمن قدردانی از تلاش‌های شبانه روزی امدادگران در هنگام حوادث و کمک رسانی به مصدومان گفت: با توجه به حادثه خیز بودن گیلان، راه اندازی چنین مراکز امداد و نجات می‌تواند کمک بسزایی در مدیریت بحران و کاهش تلفات جانی و مالی داشته باشد.

در حاشیه افتتاح این خانه، تیم‌های این جمعیت امداد و نجات و خدمات رسان متشکل از یک پزشک عمومی، ماما، پزشک متخصص کودکان و مربیان آموزش محیط زیستی، اهالی مردم را رایگان ویزیت کردند و حدود ۱۵ میلیون ریال دارو نیز برای مداوای این بیماران توزیع شده است.

انتهای پیام/ع

افتتاح خانه هلال در رشت

برچسب ها: هلال احمر ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.