مجتمع اردوگاه فرهنگی تربیتی شهید باکری در شهرستان خرمشهر میزبان کاروان های راهیان نور است.

سید علی موسوی مدیر مجتمع اردوگاه فرهنگی تربیتی شهید باکری خرمشهر  در گفتگوبا خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،گفت: در فاز اول توسعه اردوگاه فرهنگی تربیتی شهید باکری ظرفیت اسکان را از ۵ هزار نفر به ۱۵ هزار نفر رسانده ایم که این افزایش ظرفیت به همت خادمان شهدا و یاری و امداد های غیبی شهدا در شهرستان خرمشهر ایجاد شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر استان‌های اصفهان، آذربایجان شرقی و غربی ، مرکزی، همدان، فارس، البرز، گلستان، چهارمحال و بختیاری ، زنجان و شهر تهران بزرگ اقدام به اعزام زائر این سرزمین نور به این اردوگاه می کنند

مدیر مجتمع اردوگاه فرهنگی تربیتی شهید باکری خرمشهر افزود: در این اردوگاه روزانه بیش از ۱۲۰۰۰ غذای گرم پخت و ایام نوروز به استقبال از سفرهای راهیان نور بیشتر است در اختیار زائرین قرار داده می شود که این امر با ایجاد و توسعه آشپزخانه های صنعتی در اردوگاه فرهنگی تربیتی شهید باکری محقق شده است.

موسوی گفت: کلیه خوابگاههای این اردوگاه مجهز به سیستم تهویه مطبوع و سیستم سرمایشی و گرمایشی متناسب با فصول سال است و همچنین سیستم در فاضلاب پیشرفته در این اردوگاه نصب شده است.

وی در ادامه اردوگاه فرهنگی تربیتی شهید باکری را سرمایه ای ارزشمند برای خرمشهر و کشور دانست و افزود: در ایام سفر های اربعین که زائرین از مرز شلمچه به عتبات تردد می کنند این اردوگاه با تمام ظرفیت در اختیار مسئولین ذیربط قرار می گیرد تا در مواقعی که نیاز به اسکان این زائرین باشد از ظرفیت اردوگاه استفاده شود.

مدیر مجتمع اردوگاه فرهنگی تربیتی شهید باکری خرمشهر گفت: جهت توسعه اردوگاه در فاز دوم توسعه می بایست در کمتر از ۵ سال ظرفیت بسیار بیش از ۲۸ هزار نفر فراهم شود که با برنامه‌ریزی صورت گرفته و یاری شهدا این امر در آینده نزدیک محقق خواهد شد.

موسوی در پایان به رعایت دستورالعمل های ایمنی در اردوگاه اشاره کرد و افزود: نصب کپسول های آتش نشانی حضور کادر پزشکی و درمانی موجود در اردوگاه هماهنگی کامل با اورژانس و آتش نشانی شهرستان خرمشهر از اقدامات صورت گرفته در این حوزه است.

انتهای پیام/ د

حضور زائر راهیان نور در اردوگاه شهید باکری خرمشهر

برچسب ها: راهیان نور ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.