طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی ویژه ایام نوروز در استان فارس در حال اجرا است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، یعقوب مهندس مدیرکل دامپزشکی استان فارس گفت: همزمان با ایام نوروز وبا توجه به افزایش تقاضا برای تامین فرآورده‌های خام دامی و ورود میهمانان و مسافران نورزی و نقش نظارت‌های بهداشتی در تأمین امنیت غذایی مردم، طرح تشدید نظارت بهداشتی بر مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی از ۲۵ اسفند آغاز شده و تا ۱۷ فروردین ادامه دارد.

وی با بیان اینکه ۴۲ گروه ثابت و سیار بازرسی بهداشتی را انجام می‌دهند، افزود: از ابتدای امسال، بیش از ۹۶ هزار و ۵۵۰ مورد بازدید از مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی در سطح استان انجام شده و ۳۸۷ متخلف حوزه سلامت و امنیت غذایی به مراجع قضایی معرفی شده است.

مهندس تصریح کرد: بر اساس این بازرسی‌ها نزدیک به ۱۹۳ تن فرآورده خام دامی غیر بهداشتی و تاریخ منقضی ضبط و معدوم سازی شده است.

وی بیان کرد: شهروندان مواد خام دامی مورد نیاز اعم از گوشت، مرغ و ماهی را از مراکز معتبر مجاز و تحت نظارت دامپزشکی تهیه و در هنگام خرید به مهر و لیبل دامپزشکی برروی لاشه‌ها توجه کنند.

 مدیرکل دامپزشکی استان فارس اظهار داشت: شهروندان می‌توانند هر گونه تخلف بهداشتی در فرآورده‌های خام دامی را با شماره تلفن پیامگیر ۱۵۱۲ و شماره سامانه پیامکی ۳۰۰۰۲۷۹۲ گزارش نمایند دهند تا با متخلفان برخورد قانونی شود.
انتهای پیام/م

اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی ویژه ایام نوروز ۹۸

برچسب ها: دامپزشکی ، نوروز 98
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار