نماینده معاونت بهداشتی در ستاد تسهیلات نوروزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: ۴۰۹ کیلوگرم مواد غذایی خارج غیر قابل مصرف کشف و از مسیر مصرف خارج شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مصطفی ابراهیمی نماینده معاونت بهداشتی در ستاد تسهیلات نوروزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مهم ترین اهداف فعالیت های کارشناسان بهداشت محیط را سلامت مردم و مسافران نوروزی دانست و افزود: یکی از راه های رسیدن به این هدف، بازدید و نظارت های مستمر از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، سامانه های آبرسانی است.

وی ادامه داد: از سوی کارشناسان بهداشت محیط دانشگاه در آخرین روز از فصل زمستان، چهار هزار و ۶۹ بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، سامانه های آبرسانی و اماکن عمومی، ۱۴۵ بازدید و بازرسی از مراکز و اماکن بین راهی، ۸۸۳ مورد سنجش با تجهیزات پرتابل، شش هزار و ۵۳۰ مورد کلرسنجی، در سطح استان انجام شد.

ابراهیمی افزود: کشف و معدوم سازی ۴۰۹ کیلوگرم مواد غذایی خارج شده از مسیر مصرف، معرفی ۹ مرکز متخلف بهداشتی به مراجع قضایی و تعطیلی یک مرکز متخلف، از دیگر اقدامات کارشناسان بهداشت محیط دانشگاه در بیست و نهم اسفند نود و هفت است.

نماینده معاونت بهداشتی در ستاد تسهیلات نوروزی دانشگاه همچنین از واکسینه شدن ۱۲۵ نوزاد در بیست و چهار ساعت نخست تولد، اعزام پنج مادر پرخطر به بیمارستان ها و ارایه خدمات سرپایی به دو هزار و ۹۳۰ مراجعه کننده مراکز خدمات جامع سلامت در این روز، خبر داد.
انتهای پیام/م

برچسب ها: تغذیه ، علوم پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.