همزمان با آمدن نوروز ۹۸، دیگر کشورها نیز پدیده اعتدال بهاری را جشن می‌گیرند که در ادامه تصاویری از این مراسم را مشاهده می‌کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در کشور ایران آمدن بهار را با برگزاری عید نوروز جشن می‌گیرند، در برخی دیگر از کشور‌های دنیا نیز آمدن فصل بهار، با نام اعتدال بهاری equinox جشن گرفته می‌شود.
 
اعتدال ۲ بار در سال روی می‌دهد، در این حالت بلندی روز و شب نسبتاً به یک میزان است، زیرا مرکز خورشید دقیقاً به طور مستقیم بر مدار خط استوای زمین قرار می‌گیرد.
 
اصطلاح equinoxium یا اعتدال از ریشه لاتین و به معنای برابری روز و شب است.
 
از جمله مشهورترین جشن‌ها در فصل بهار می‌توان جشن هولی را نام برد که به وسیله هندو‌ها در کشور هندوستان برگزار می‌شود.
 
در کشور انگلستان نیز مردم بنا بر سنت‌های باستانی در مکان‌هایی چون استون هنچ جمع می‌شوند و این روز زیبا را جشن می‌گیرند.
 

در کشور مکزیک نیز هزاران نفر از مردم بومی و گردشگران در ویرانه‌های باستانی برجای مانده از تمدن مایا و شهر باستانی چچن ایتزا جمع می‌شوند و غروب خورشید را نظاره می‌کنند.
 

مردم کشور نپال نیز درجشن ورود بهار با لباس‌های رنگارنگ و پاشیدن پودر‌های رنگی به دوستان و اقوام خود در جشن بهار در شهر کاتماندو شرکت می‌کنند.
 

همزمانی اعتدال بهاری با آخرین ابرماه سال ۲۰۱۹

اعتدال بهاری امسال همزمان با وقوع آخرین ابرماه سال ۲۰۱۹ نیز شده است و علاقه‌مندان به پدیده‌های نجومی همزمان با غروب خورشید و نمایان شدن ماه به مشاهده این پدیده زیبا پرداختند، ابرماه ساعاتی پیش از آغاز بهار در آسمان قابل مشاهده بود.
 

این نخستین بار پس از سال ۱۹۸۱ است که اعتدال بهار و ابرماه با یکدیگر دریک روز مصادف شده‌اند.
ابرماه به دلیل نزدیکی کره ماه به زمین روی می‌دهد.
منبع: metro
انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار