تماشاگران در سرتاسر جهان منتظر رویداد خیره کننده «ابرماه خونین» در آسمان هستند اما فقط برخی کشورها امکان مشاهده این ماه‌گرفتگی را دارند.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اولین ماه‌گرفتگی در سال ۲۰۱۹ در  روز ۲۱ ژانویه مصادف با  اول بهمن سال ۹۷ اتفاق می‌افتد و  گرفت کامل آن ۱:۰۱:۵۹ طول می‌کشد؛ این پدیده  به "ابرماه خونین" معروف است.
 
رصد ماه گرفتگی ۲۰ ژانویه در کدام کشور‌ها ممکن است؟
 
 هنگامی که سایه زمین به طور کامل ماه را می‌پوشاند، باعث می‌شود سطح آن به رنگ قرمز تبدیل شود که ماه خونین نامیده می‌شود، دلیل این رنگ قرمز این است که نور از جو زمین عبور می‌کند و به ماه می‌رسد و پس از آن به چشمان ما بازتاب می‌شود.
 
رصد ماه گرفتگی ۲۰ ژانویه در کدام کشور‌ها ممکن است؟

اگر آسمان تمیز باشد، ماه گرفتگی در آمریکای شمالی و جنوبی، گرینلند، ایسلند، ایرلند، بریتانیا، نروژ، سوئد، پرتغال و سواحل فرانسه و اسپانیا قابل مشاهده خواهد بود.

رصد ماه گرفتگی ۲۰ ژانویه در کدام کشور‌ها ممکن است؟

اروپا و همچنین آفریقا قادر به دیدن یک قسمت جزئی از این ماه گرفتگی هستند، در حالی که آسیا، استرالیا و نیوزیلند این دیدار را از دست خواهند داد. این آخرین بار است که تماشاگران آسمان در بریتانیا قادر خواهند بود تا سال ۲۰۲۹ به طور کامل ماه گرفتگی را تماشا کنند.

انتهای پیام/

اولین ماه گرفتگی سال ۲۰۱۹

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار