مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام گفت: به منظور کاهش فاصله طبقاتی و با توجه به مطالبات مردمی طرح ممنوعیت فروش قبر در محوطه حیاط امامزاده علی صالح (ع) از پنج ماه پیش آغاز شده است.

فروش قبر در حیاط امامزاده علی صالح (ع) ممنوع استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،حجت الاسلام والمسلمین مرتضی عزیزی مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام گفت: به منظور کاهش فاصله طبقاتی و با توجه به مطالبات مردمی طرح ممنوعیت فروش قبر در محوطه حیاط امامزاده علی صالح (ع) از پنج ماه پیش آغاز شده است.
 عزیزی افزود: به همین منظور هزینه فروش هر قطعه قبر در محوطه حیاط این امامزاده که بسیار مورد توجه مردم استان ایلام و استان‌های همجوار است، با افزایش حداکثری به مبلغ ۷۰۰ میلیون ریال تعیین تا شاهد کاهش تقاضا برای خرید قبر در این امامزاده باشیم.
وی با اشاره به دفن اموات در حیاط این امامزاده گفت: امواتی که در این محوطه دفن می‌شوند قبر را در گذشته پیش فروش کرده اند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام همچنین با اشاره به محدود بودن اعتبار‌های عمرانی اماکن مذهبی این استان در سال جاری سرانه بازسازی هر یک از این فضا‌ها را ۲۴ میلیون ریال عنوان کرد.

حجت الاسلام عزیزی افزود: امسال در مجموع اعتبار عمرانی اماکن مذهبی این استان اعم از مساجد و زیارتگاه‌ها ۳۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال بوده که تنها ۵۶ درصد آن تخصیص یافته است.

وی ادامه داد: با این اعتبار سرانه هزینه عمرانی هر فضای مذهبی حدود ۲۴ میلیون ریال بوده که بسیار ناچیز است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام گفت: با توجه به محدود بودن اعتبار‌های دولتی نیازمند مشارکت مردمی برای توسعه زیرساخت‌های اماکن مذهبی در این استان هستیم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام همچنین به طرح آرامش بهاری در اماکن مذهبی این استان اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح از ۲۸ اسفندماه در ۹ امامزاده استان همزمان با تعطیلات نوروزی سال ۹۸ اجرا می‌شود.

انتهای پیام/با

اجرای طرح ممنوعیت فروش قبر در محوطه حیاط امامزاده علی صالح (ع)

برچسب ها: اوقاف ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.