فرماندار رشت از آمادگی ۳۳۶ واحد اقامتی این شهر برای خدمات رسانی به مسافران نوروز ۹۸ خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، میرشمس مومنی زاده، فرماندار شهرستان رشت گفت: ۳۳۶ واحد اقامتی اعم از هتل، مهمانپذیر، مسافرکاشانه و مدرسه آماده خدمات رسانی برای مسافران نوروزی در شهر رشت است.

وی افزود: تعداد ۲۵۱ واحد اقامتی از هتل، مهمانپذیر، مسافرکاشانه، مجتمع‌های اقامتی، اقامتگاه بوم گردی با مجموعه ۸۵۲ اتاق، ۲ هزار و ۲۶۴ تخت و ۲۵ هزار و ۳۰۵ صندلی در سطح شهر رشت آماده ارائه خدمات اسکان به مسافران نوروزی خواهد بود.

فرماندار رشت اظهار داشت: ۸۵ مدرسه نیز در این شهرستان با تجهیز تعداد ۷۰۰ کلاس برای اسکان مسافران در سه تیپ درجه یک، دو و سه آماده شده است.

مومنی زاده از راه اندازی ستاد اسکان مسافران نوروزی در ورودی شهر رشت خبر داد و گفت: این ستاد به همراه ۲۰ غرفه صنایع دستی و ۵ غرفه برای هلال احمر و دستگاه‌های فرهنگی و یک نمازخانه سیار در خدمت مسافرانی است که برای سفر رشت را برای مسافرت انتخاب کردند.

وی افزود: ۷ مرکز اطلاع رسانی نیز در قالب کیوسک در سطح شهر رشت و مبادی ورودی برای راهنمایی مسافران و توزیع بروشور و نقشه بین مسافران از جمله این اقدامات  است.

فرماندار رشت با بیان اینکه در سطح شهر رشت برنامه‌های متعددی برای سرگرمی همشهریان و مسافران تدارک دیده شده است، تصریح کرد: اجرای تئاتر خیابانی در ایام نوروز در پیاده راه فرهنگی شهرداری رشت و برگزاری همه روزه موسیقی سنتی و اجرای آئین‌های بومی محلی و لافند بازی در موزه میراث روستایی، برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و غذا‌های محلی در پارک شهر، پیاده راه فرهنگی رشت، جاده رشت به انزلی و جاده رشت به فومن از جمله مراسم آئینی و سنتی در شهرستان رشت هستند.

انتهای پیام/ع

آمادگی ۳۳۶ واحد اقامتی رشت برای خدمات رسانی به مسافران در نوروز ۹۸

برچسب ها: نوروز 98 ، فرمانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.