قرارگاه نوروزی پلیس همزمان در سطح استان برای ایجاد نظم و آرامش راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حسین زادگان استاندار مازندران دقایقی پیش قرارگاه نوروزی پلیس را در ساری افتتاح کرد.

استاندار مازندران در این مراسم با بیان اینکه منتظر حضور گردشگران هستیم، گفت: مازندران جزو سه استان اول مقصد گردشگری در کشور است.

وی افزود: اگرچه در روز‌های پایانی سال با مشکل سیل مواجه شدیم، اما همچنان منتظر حضور گردشگران هستیم.

استاندار مازندران با بیان اینکه به کاهش حوادث رانندگی در نوروز ۹۸ اشاره کردو گفت: انتظار داریم فرمانداران در کاهش تصادفات به شکل میدانی حضور موثر و هوشمندانه داشته باشند.

حسین زادگان افزود: هوشمندسازی تجهیزات، کار را آسان‌تر کرده و امیدواریم کاهش تصادفات و حفظ جان مردم را اولویت بدانیم.

وی گفت: یکی از دلایل انتقال ستاد سفر از معاونت عمرانی به معاونت سیاسی، ارتباط موضوعی و نزدیک فرمانداران و نیروی انتظامی با این معاونت است.

وی افزود: تاکنون ۳۰ درصد کاهش تصادفات و تصادفات منجر به فوت داریم و کانون‌های حادثه خیز مدیریت می‌شود.

استاندار مازندران گفت: هواشناسی به لحاظ تجهیزات و دانش، امکانات خوبی دارد و پیش بینی‌های لازم انجام شود.

حسین زادگان افزود: هر جا به پلیس اعتماد کردیم به خاطر نظم و مسئولیت پذیری، بهترین جواب را گرفتیم، فرمانداران در این زمینه با پلیس همکاری کنند، برخورد جدی با رانندگان متخلف مورد انتظار است و کسی در این زمینه وساطت نکند.

سردار میرفیضی فرمانده انتظامی مازندران نیز در این مراسم با بیان اینکه کاهش ۲۰ درصدی تصادفات را هدفگذاری کردیم، گفت: در ۱۷ شهرستان قرارگاه نوروزی پلیس دائر است و این قرارگاه در برخی شهرستان‌های نزدیک به هم، مشترک است.

وی با بیان اینکه از ۲۵ اسفند تا ۱۷ فروردین فعالیت‌های نوروزی پلیس برقرار است، افزود: شب گذشته در محور آمل بر اثر تصادف سه نفر فوت کردند، راننده سرعت مطمئنه را رعایت نکرده بود.

سردار میرفیضی به اجرای۶۰ درصد از مصوبات شورای ترافیک در سال ۹۷ اشاره کرد و گفت: فرهنگ ترافیکی توسط رسانه‌ها باید نهادینه شود، کاهش ۲۰ درصدی تصادفات را هدفگذاری کردیم.

فرمانده انتظامی مازندران افزود: در سال ۹۷ شهرستان ساری ۲ فوتی داشتیم که درمقایسه با مدت مشابه پارسال ۷۵ درصد کاهش داشته است.
وی با بیان اینکه امسال ۱۱۴ نفر در حوادث جاده‌ای استان زخمی شدند، گفت: بیش از ۶۰ درصد فوتی‌ها در بخش عابران پیاده و موتورسواران است.

وی گفت: موج نخست سفر‌ها آغاز شده است و با ابلاغ مدیریت راه‌ها در جاده سوادکوه انسداد نداشتیم.

وی افزود:قرارگاه نوروزی پلیس مازندران به صورت شبانه روز آماده ارائه خدمات به شهروندان و مسافران نوروزی در خصوص اطلاعات وضعیت ترافیکی و جوی راه های، راهنمایی و ارائه اطلاعات در خصوص اماکن تفریحی و زیارتی استان، راهنمایی اسکان مسافران و گردشگران و هدایت و راهنمایی مسافران به پارک‌ها و تفرجگاه‌ها است.

فرمانده انتظامی مازندران گفت: شهروندان و مسافران گرامی برای ارتباط با قرارگاه نوروزی پلیس می‌توانند با شماره ۰۱۱۲۱۸۲۴۶۹۳ و یا با دورنگار ۰۱۱۲۱۸۲۴۶۹۱ تماس بگیرند.

انتهای پیام/آ

قرارگاه نوروزی پلیس مازندران افتتاح شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار