نایب رئیس اول کمیسیون اقتصادی گفت: ناهماهنگی میان دستگاه‌های اقتصادی کشور به چشم می‌خورد که شاید بتوان در کمیسیون اقتصادی برای آن راه حلی پیدا کرد.


جمع‌بندی قانون بانکی نیازمند تشکیل سه جلسه است/ اصلاح قوانین مانع تولید اولویت کار کمیسیون اقتصادیسیدحسین حسینی شاهرودی نایب رئیس اول کمیسیون اقتصادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به عملکرد نظارتی و قانون‌گذاری این کمیسیون در سال ۹۸ گفت: مشکلات اساسی در حوزه مالیاتی وجود داشت که اصلاح و ارائه شد.

وی با بیان اینکه اصلاح و تدوین قانون بانکی هم در مراحل پایانی خود قرار دارد، ادامه داد: تنها نیازمند برگزاری سه جلسه برای جمع بندی است، قرار بود پیش از پایان سال ۹۷ یک جلسه پرفشار پنج روزه در مشهد برگزار شود که به دلیل بررسی بودجه این موضوع کنسل و به سال جدید واگذار شد.

حسینی‌شاهرودی تأکید کرد: بسیاری از مشکلات حوزه اقتصادی و تولید متوجه بانک‌هاست و تمامی این مسائل را در قانون جدید پیش بینی کرده‌ایم.

نماینده مردم شاهرود و میامی اظهار کرد: قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز هم اصلاح و به صحن علنی ارائه شد که ادامه بررسی آن بعد از تصویب کلیاتش به دلیل بررسی بودجه سال ۹۸ به سال جدید موکول شد.

وی همچنین تصریح کرد: دیگر قوانینی هم که مانع تولید بوده یا در حوزه اقتصادی می‌تواند راهگشا باشد در دستور کار کمیسیون اقتصادی برای سال جدید قرار دارد.

حسینی‌شاهرودی با بیان اینکه ادامه بررسی هشت طرح و لایحه در دستور کار کمیسیون اقتصادی قرار دارد، گفت: بحث نظارت بر چگونگی اجرا، تنظیم بازار و سیاست‌های دستگاه‌های اقتصادی مانند بانک مرکزی و وزارتخانه‌های صنعت، جهاد کشاورزی و اقتصاد را هم مدنظر ما قرار دارد، زیرا یک عدم انسجام و ناهماهنگی میان این دستگاه‌ها وجود دارد که شاید بتوان برای آن راه حلی پیدا کرد.

نماینده مردم شاهرود و میامی تصریح کرد‌: کمیسیون اقتصادی مجلس در بسیاری از مواقع برخی مسائل و مشکلات اقتصادی را پیش بینی کرده و راهکار‌هایی هم برای آن ارائه کرده است که متأسفانه دولت در برخی موارد آن‌ها را جدی نگرفته مانند مشکلات حوزه ارزی کشور که ما همان زمان که دولت ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی را ملاک عمل قرار داد بروز مشکلات را تذکر دادیم.

نایب رئیس اول کمیسیون اقتصادی ادامه داد: دولت بعد از بروز مشکلات ارز نیمایی را در دستور کار خود قرار داد و اکنون هم به دنبال تشکیل بازار متشکل ارزی است که ما حدود دو سال پیش تشکیل این بازار را به دولت پیشنهاد دادیم لذا میزان اراده و جدیت دولت می‌تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی را در سال ۹۸ مرتفع کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار