عرب مازار گفت: به دلیل اینکه ما سیستم ثبتی و ثبت اطلاعات خرید و فروش درستی نداریم، نمی‌توانیم بر مالیات عایدی مسکن ورود کنیم.

ویژه عید////مالیات بر عایدی مسکن چرا محقق نمی شودعباس عرب مازار، کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: ردیابی منازل و واحدهای مسکونی خالی کار سختی نیست، زیرا اگر وزارتخانه‌ها و نهادها با یکدیگر همکاری داشته باشند، می‌توان متوجه شد که این محل ساکن ندارد.

وی افزود: در تمام کشورهای دنیا به عایدی از سرمایه یعنی پولی که از اضافه دارایی وی حاصل شده است مالیات تعلق می‌گیرد، یعنی سودهایی که از دارایی حاصل می‌شود باید در چارچوب خاصی قرار گیرد تا تخلفی حاصل نشود.

عرب مازار تأکید کرد: عایدی بر مسکن و یا خانه‌های خالی هم در رسته همین اموال و دارایی‌ها قرار  می‌گیرد.


بیشتر بخوانید: دست‌های پشت پرده برای توقف طرح مالیات بر عایدی سرمایه + صوت 


وی بیان کرد: به دلیل اینکه ما سیستم ثبتی و درج اطلاعات خرید و فروش درستی نداریم، نمی توانیم بر این نوع مالیات ورود کنیم.

این کارشناس اقتصادی گفت: در این بین نقش مرکز آمار هم می‌تواند پررنگ باشد. اگر این مرکز بتواند با روش ثبتی مبنی بر نحوه جابه‌جایی ساکنان را مشخص کند، خیلی راحت منازل بدون سکنه که ماهیت معامله ای برای املاک پیدا کرده‌اند، مشخص می‌شود.

وی افزود: در نهایت باید این قانون هرچه سریع تر تصویب و اجرایی شود، زیرا اگر فرد بداند که برای ورود به این حیطه معامله‌ای باید مالیاتی بپردازد دیگر سودجویان با نقدینگی سرگردان به این مکان نمی‌آیند و همچنین رکود و تورم قیمت در مسکن هم کاهش می‌یابد.

عرب مازار گفت: قیمت مسکن سرسام آور تغییر می‌کند و دلیل آن هم این است که مردم تصورشان به سود بالا در خرید و فروش این بازار است. هنگامی که مسکن هم مشمول طرح مالیاتی باشد دیگر کسی برای سودجویی وارد این بازار نمی‌شود، متأسفانه کشور هنوز روی کالاهایی مثل سکه، ارز، مسکن و خودرو سرمایه‌گذاری می‌کند که جزو روند سرمایه‌گذاری نیست.

انتهای پیام/

سرمایه‌گذاری غلط مردم در کالاهایی که سرمایه‌ای نیستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منوچهر
۱۲:۱۰ ۱۰ فروردين ۱۳۹۸
سلام

مستاجربن
زمانیکه خودشان ذینفع در این مالیات باشند
کاملا کار کنترل میشود

در ادامه
مالکین که مالیات پرداخت میکنند
امتیاز بگیرند
وخاطیان هم جریمه مالیاتی شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۱۰ فروردين ۱۳۹۸
اخه مردم چی دارن ک مالیات بدن توی این گرونی بیکاری فقر....
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۰۸ ۱۰ فروردين ۱۳۹۸
معاملات سوری و وکالتی که یک عده در بیشتر بنگاه ها نشسته اند به عنوان سرمایه گزار معامله میکنند و همین معاملات را به خاطر اینکه مشتری هر روز دفتر خانه ه هستند با همکاری دفتر داران امضای فروشنده را میگیرندتا اون به اصطلاح سرمایه گزار خریدار پیدا کند و بدون اینکه نامی از خود در معامله بجا بگذارد سودی کلان نصیبش میشود اینها کمر مصرف کننده را شکسته اند و مجلس هم هیچ حمایتی از مصرف کننده نکرده و اینها در حال جولان دادن در امر مسکن هستند این افراد باید با مالیات بسیار سنگین جریمه شوند و قانون باید اینها را شناسایی کند این خواست تمام مصرف کنندگان است لطفا نمایندگان مردم رسیدگی کنند و یکبار برای همیشه ریشه ی دلال را بخشکانند
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
آزاده
۱۰:۵۱ ۱۰ فروردين ۱۳۹۸
این یک واقعیت هست
مشکل خوده وضع کنندگان و مجریان قانون هستن وگرنه تمام زیر ساخت ها و اطلاعات در عرض یکسال فراهم میشود چون نمیخوان و به ضررشون هست این موانع رو مطرح میکنن
-
ناشناس
۱۰:۳۹ ۱۰ فروردين ۱۳۹۸
متاسفانه مملکت پر شده از مشاغل دلالی که نه مالیات میدن و نه نظارتی رو کارشون هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۱۰ فروردين ۱۳۹۸
گرفتن مالیات از مسکن مطمئننا بضرر طبقه ضعیف خواهد بود زیراکه مالیات پرداخت شده توسط مسکن داران چه در خرید و فروش چه در اجاره مستقیما به بهای انها افزوده خواهد شد و در این میان خریدار و اجاره نشین تاوان پس خواهند داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۴ ۱۰ فروردين ۱۳۹۸
خیلی از خانه ها وآپارتمانی ها در تهران خالی هستند حتی مستاجر هم ندارن دلال ها خریدن تا گرون بشه بفروشن به بساز بفروش ها ویا خودشان بسازن سود چند برابر کنن.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۰:۲۰ ۱۰ فروردين ۱۳۹۸
سلام واقعیت اینه که دولت با کاهش ارزش پول ملی و به تبع اون افزایش سطح نقدینگی به هر دلیلی چه سو مدیریت یا چه عمدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۱۰ فروردين ۱۳۹۸
مقصر بنگاه های معاملات ملکی هستند آنها هستند که به نابسامانی بازار مسکن دامن می زنند آنان با زد و بند قیمت مسکن را در قیمت های بالا تثبیت می کنند و در نتیجه نبود نظارت قیمتی که آنان تعیین می کنند می شود قیمت مسکن در یک منطقه، با این روند افزایش قیمت وحشتناک، بازار مسکن وارد رکود بی سابقه ای خواهد شد، لذا همه در این وضع متضرر خواهند شد، مسئولان باید به فکر راهکار های جدی در حوزه مسکن باشند جوانان با این وضع 10000000000000 سال دیگر هم صاحب سرپناه نخواهند شد
Iran (Islamic Republic of)
جهان
۰۱:۴۸ ۱۰ فروردين ۱۳۹۸
واقعا اگر همت كنند و بنگاههاي املاك و اين شغل كاملا كاذب را از جامعه برچينند و خود شهرداري مثل برخي از كشورها امور را تو دست خودشون بگيرند يقيننا مشگل مسكن بشكل صحيح و اصولي حل خواهد شد و قيمتها پايينتر خواهد امد ،باميد روزي كه شغلهاي كاهبرداي و حرام خوري هر چه زودتر از ممكت اسلامي رخت ببنده ،انشا ا،،،،
آخرین اخبار