فرانسه با ابراز تردید از پایبندی آمریکا به تعهداتش در چارچوب همکاری‌های سازمان پیمان آتلانتیک شمالی - ناتو - از رویکرد واشنگتن در قبال ناتو انتقاد کرد.

ابراز تردید فرانسه نسبت به تعهد آمریکا در چارچوب ناتوبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، فرانسه با ابراز تردید از پایبندی آمریکا به تعهداتش در چارچوب همکاری‌های سازمان پیمان آتلانتیک شمالی - ناتو - از رویکرد واشنگتن در قبال ناتو انتقاد کرد.

فلورانس پارلی، وزیر دفاع فرانسه روز دوشنبه تاکید کرد دلیل آن که اروپایی‌ها به دنبال توسعه نظام دفاعی خود هستند، این است که مطمئن نیستند تعهد واشنگتن به ناتو دائمی باشد.

پارلی، که در اندیشکده «شورای آتلانتیک“ و پیش از دیدار با پاتریک شاناهان، سرپرست وزارت دفاع آمریکا، در واشنگتن سخرانی می‌کرد، گفت: ”من شخصا از طرح این مفهوم که استحکام ناتو بستگی به نوع تجهیزات (نظامی) خریداری شده دارد، نگرانم.»

وزیر دفاع فرانسه با اشاره به پیمان ناتو، در ادامه تاکید کرد: ”اتحاد باید بدون قید و شرط باشد‎، در غیر این صورت، اتحاد نیست. بند پنجم از اساسنامه ناتو است که بر همبستگی بین اعضا تاکید می‌کند، نه بند اف-۳۵ (اشاره به جنگنده‌های نسل جدید آمریکا).»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار