مدیر یک اندیشکده ارمنستانی با اشاره به ظرفیت‌های فراوان برای توسعه همکاری‌های تهران-ایروان درخصوص مانع‌تراشی‌های کشور‌های ثالث در این زمینه هشدار داد.

احتمال مانع‌تراشی‌های آمریکا بر سر راه همکاری‌های ایران و ارمنستانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از نیوز آرمنیا، مدیر اندیشکده مطالعات شرق وابسته به آکادمی ملی علوم ارمنستان با اشاره به ظرفیت‌های فراوان برای توسعه همکاری‌های تهران-ایروان درخصوص مانع‌تراشی‌های کشور‌های ثالث، به ویژه آمریکا، در این زمینه هشدار داد.

روبن صفراستیان دوشنبه در یک نشست خبری با اشاره به سفر «نیکول پاشینیان»، نخست وزیر ارمنستان به تهران، گفت: در این سفر مسائل مهم منطقه‌ای مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

او افزود مقامات دو کشور به ویژه درباه امکان تبدیل ارمنستان به کشوری ترانزیتی به منظور انتقال گاز ایران به گرجستان با یکدیگر رایزنی کردند.

صفراستیان افزود: درخصوص همکاری‌ها در زمینه انرژی، دو طرف درباره امکان ایجاد یک مسیر انرژی میان ایران، ارمنستان، گرجستان و روسیه و همچنین درباره راه اندازی یک مسیر لجستیکِ حمل و نقل از خلیج فارس به دریای سیاه به رایزنی پرداختند.

او در ادامه تأکید کرد اجرای همه این طرح‌ها مستلزم اراده دو طرف (ایران و ارمنستان) است، زیرا کشور‌های ثالثی همچون آمریکا احتمالا در این زمینه مانع تراشی خواهند کرد.

صفراستیان همچنین گفت: اگرچه آذربایجان یا ایران همکاری نزدیکی دارد، این موضوع مانعی بر سر راه تعمیق روابط تهران-ایروان نخواهد بود.

او همچنین افزود: من معتقد هستم ارمنستان دارای پتانسیل بالایی است. افزون بر این، دو طرف در زمینه‌های زیادی دارای منافع دوجانبه هستند. اگر این طرح‌ها اجرایی شوند، به مهم‌تر شدن نقش ارمنستان در منطقه کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۴ ۲۷ اسفند ۱۳۹۷
این امکان وجود ندارد
آخرین اخبار