به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، با اتصال دو سامانه همتا و گمرک،قرار است از این پس به محض پرداخت عوارض و ثبت موفق شناسه IMEI دستگاه در گمرک، کد فعالسازی به شماره همراه مسافر پیامک شود.ممکن است مسافران در زمان ثبت وسیله خود پیامکی را با محتوای خطا دریافت نمایند.سامانه همتا راهکارهای پیش روی مسافران در زمان دریافت انواع خطاها را منتشر کرده است.
ممکن است در زمان استعلام شناسه imei از سامانه همتا پیامک خطا با این توضیحات "تعداد شناسههای وارد شده (IMEI) با تعداد شناسه این مدل دستگاه مطابقت ندارد" ارسال شود.حال اگر هریک از مسافران ، در زمان ثبت دستگاه خود در سامانه گمرگ، با این خطا مواجه شد،براساس اطلاعیه کمیته اجرای طرح رجیستری یا همان همتا باید مراحل زیر را انجام دهد:
۱- با وارد کردن شناسه IMEI، سامانه، به صورت خودکار تعداد اسلات (شناسه IMEI) های آن را تشخیص داده و تا زمانی که تمام این شناسه IMEI ها را به صورت صحیح وارد نکنید اجازه ثبت دستگاه را به شما نمی دهد.
۲- اگر دستگاه تان دو سیمکارته است، باید به کمک علامت مثبت سبزرنگ، شناسه IMEI دوم خود را نیز وارد نمایید.
۳- اگر دستگاه تان تک سیمکارته است، اما این خطا را دریافت می کنید، با مرکز پاسخگویی همتا به شماره ۰۹۶۳۶۶ تماس گرفته و مشکل را مطرح نمایید.
ممکن است در زمان ثبت شناسه پیامکی خطا با توضیحات زیر دریافت شود:خطا در استعلام شناسه IMEI از سامانه همتا:این شناسه قبلا در شبکه داخلی کشور ثبت و فعال شده و امکان ورود آن وجود ندارد.ر چنین شرایطی باید مراحل زیر را انجام داد:
۱- این خطا یعنی شناسه IMEI دستگاه شما قبلا در داخل ایران ثبت شده و بنابراین امکان ثبت مجدد آن وجود ندارد، به عنوان نمونه، اگر شما قبل از شروع طرح رجیستری، از دستگاه تان داخل ایران استفاده کرده باشید، به استناد آن، دستگاه تان قانونی شده و در حال حاضر هیچ نیازی به پرداخت عوارض نبوده و می توانید بدون مشکل از دستگاه خود استفاده کنید.
۲- اگر در استعلام اصالت شناسه IMEI دستگاه تان از #۷۷۷۷*، به شما گفته می شود که دستگاه تان غیرقانونی است و در زمان ثبت در سامانه گمرک، با این خطا مواجه می شوید، یعنی شناسه IMEI دستگاه تان، قبلا بنا به دلایلی، غیرفعال شده و هم اکنون امکان ثبت آن نیست.
در هر صورت جهت دریافت راهنمایی دقیق تر درباره این خطا، پس از یادداشت ۱۵ رقم ابتدایی تمام شناسه IMEI های گوشی خود، با مرکز پاسخ گویی همتا به شماره ۰۹۶۳۶۶ تماس گرفته و مشکل را مطرح نمایید.
مسافران در صورتی که در زمان ثبت دستگاه خود در سامانه گمرگ، با این خطا مواجه شوند که شناسه دستگاه وارد شده معتبر نیست،باید نکات زیر را در نظر داشت:
۱- این خطا یعنی شناسه IMEI وارد شده نامعتبر است و به همین دلیل امکان ثبت آن وجود ندارد.
۲- دقت داشته باشید شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیمکارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شمارهگیری #۰۶#* روی دستگاه، قابل مشاهده است. همچنین بسته به اینکه سیمکارت تان را در کدامیک از اسلات های دستگاه قرار داده باشید، در پیامک هشدار همتا نیز، شناسه IMEI مربوطه ذکر می شود.
دقت داشته باشید در دستگاه های معتبر، هر ۴ شناسه (شناسه چاپ شده روی جعبه، پشت باتری، #۰۶#* و پیامک همتا) یکسان هستند.
بنابراین اگر در زمان ثبت دستگاه تان در سامانه گمرک، این خطا را دریافت می کنید پیش از هر اقدامی، حتما مطمئن شوید شناسه IMEI های دستگاه تان را به درستی وارد کرده اید.
انتهای پیام/