نتایج یک تحلیل اقتصادی نشان داد تشدید تنش‌های تجاری آمریکا با کشور‌های دیگر، صنعت تولید ماشین‌آلات و تجهیزات سنگین این کشور را تحت فشار قرار داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، تشدید تنش‌های تجاری میان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با کشور‌های دیگر، اثراتی منفی بر روی تولیدکنندگان بولدوزر‌ها و دیگر ماشین آلات و تجهیزات سنگین آمریکایی داشته و این تولیدکنندگان با افزایش قیمت محصولات خود، کاهش میزان فروش و حتی در برخی موارد تعدیل نیرو مواجه هستند.

حامیان تعرفه‌های تجاری دونالد ترامپ بار‌ها به افزایش تعداد مشاغل و کاهش نرخ تورم به عنوان اثرات مثبت این تعرفه‌ها اشاره کرده اند؛ این درحالی است که نتایج یک تحلیل اقتصادی که بوسیله «انجمن تولیدکنندگان تجهیزات» انجام شد و قرار است امروز دوشنبه منتشر شود نشان داد افزایش قیمت و ایجاد اختلال در عرضه محصولات به آرامی بر اقتصاد کشور تأثیر خواهد گذاشت و باعث افزایش تدریجی قیمت‌ها برای محصولات آماده تحویل و کاهش اشتغال در یک دهه آتی می‌شود.

اسکات هازلتون، یکی از نویسندگان این تحلیل اقتصادی اعلام کرد تعرفه‌های تجاری دولت آمریکا با گذشت زمان باعث افزایش ۶ تا ۷ درصدی قیمت نهایی تجهیزات و ماشین آلات سنگین در آمریکا خواهد شد.

نتایج این تحلیل اقتصادی نشان داد تولیدکنندگان ماشین آلات و تجهیزات سنگین در معرض افزایش بهای فولاد قرار دارند. هازلتون در این خصوص گفت: اگر شما یک تولیدکننده داخلی باشید، یا باید افزایش هزینه‌ها را تحمل کنید و یا قیمت را افزایش دهید که در نتیجه باعث خواهد شد شغلتان را از دست بدهید.

شرکت «گرادال ایندستریز» که تولیدکننده خودرو‌های سنگین در «نیو فیلادلفیا» در اوهایوی آمریکاست، هم اکنون تحت تأثیر این تعرفه‌ها قرار گرفته است. این شرکت شاهد افزایش ۲۵ درصدی قیمت واردات فلزات بزرگ ریخته گری از چین بود. مایک هابرمن، رئیس شرکت گرادال اعلام کرد: در سال گذشته میلادی ۲ بار قیمت تولیدات خود را افزایش داده ایم. همچنین به دلیل جنگ تجاری میان واشنگتن و پکن، صادرات ما به چین هم با کاهش ۳۰ تا ۴۰ درصدی همراه بوده است. ما در سال گذشته هیچ کارمندی را اخراج نکردیم؛ اما نیرو‌های جدید هم استخدام نکردیم.

شرکت‌های دیگر در حوزه ماشین آلات سنگین هم با مشکلات بیشتری مواجه هستند. جان گاریسون، رئیس شرکت صنایع سنگین «تیرکس» آمریکا اعلام کرد قصد دارد در سال جاری میلادی تعدادی از نیرو‌های این شرکت را به دلیل مشکلات اقتصادی برکنار کند. اما او هیچ جزئیاتی درباره زمان دقیق این کار و تعداد نیرو‌هایی که قرار است تعدیل شوند ارائه نکرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، اقتصاد جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار