سرمربی تیم امید را بیشتر بشناسید

تیم ملی فوتبال امید ایران با هدایت زلاتکو کرانچار در رقابت‌های مقدماتی المپیک ۲۰۲۰ با حریفان رقابت می‌کند.

سرمربی تیم امید را بیشتر بشناسیدبه گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی فوتبال امید ایران باید با هدایت زلاتکو کرانچار در رقابت‌های مقدماتی المپیک ۲۰۲۰ رقابت کند و فوتبالدوستان ایرانی امیدوار هستند تا بتوانند رکورد صعود نکردن به المپیک را بشکنند.

هدایت این تیم برعهده زلاتکو کرانچار است که مربی با تجربه‌ای محسوب می‌شود و کارنامه خوبی دارد. او متولد نوامبر ۱۹۵۶ در کشور کرواسی است و فوتبالش را از ۱۰ سالگی در دینامو زاگرب آغاز کرد و تا سال ۱۹۸۳ در ۵۵۶ بازی برای این تیم توپ زد و آمار ۹۸ گل زده را به ثبت رساند.

کرانچار به عنوان مهاجم در تیم‌های دیناموزاگرب، راپید وین و سن پولت سابقه بازی دارد و در ۴۷۴ بازی موفق به زدن ۲۰۶ گل شده است.

وی در تیم‌های ملی فوتبال یوگسلاوی سابق (۱۱ بار) و کرواسی (۲ بار) نیز سابقه بازی دارد.

کرانچار یکی از بازیکنانی بود که پس از فروپاشی و تجزیه یوگسلاوی و تشکیل کشور کرواسی در نخستین بازی تیم ملی فوتبال این کشور برابر آمریکا در سال ۱۹۹۰ به میدان رفت و نخستین کاپیتان تاریخ تیم ملی فوتبال کرواسی به شمار میآید.

کرانچار در سال ۱۹۹۰ کفشهایش را آویخت و یک سال بعد به دنیای مربیگری قدم گذاشت. او به عنوان سرمربی در تیم‌هایی همچون کرواسیا زاگرب، الشباب امارات، دیناموزاگرب، تیم ملی کرواسی، مونته نگرو، الاهلی قطر و ... سابقه مربیگری دارد.

کرانچار در فاصله سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۶ در ۱۸ بازی هدایت تیم ملی فوتبال کرواسی را نیز بر عهده داشت و سرمربی این تیم جام جهانی ۲۰۰۶ نیز بوده است که به رده سوم رسید و از صعود بازماند.

کرانچار به خاطر استفاده از دستهایش در کنار زمین برای انتقال تاکتیک‌های مورد نظر به بازیکنانش شناخته شده و برای اولین بار در سال ۱۳۸۸ و در نهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال با عقد قراردادی رسمی به مدت ۲ سال به عنوان سرمربی تیم پرسپولیس انتخاب شد.

وی در اواسط نیمفصل اول یازدهمین دوره لیگ برتر با تیم سپاهان قرارداد همکاری امضا کرد و پس از خروج از این تیم و فعالیت در تیم‌های دیگر، فروردین ۱۳۹۶ دوباره به سپاهان بازگشت.

او پدر نیکو کرانچار است که در تاتنهام و ... بازی کرده و دورانی نیز به تیم ملی امید ایران در بخش آنالیز کمک می‌کرد.

بیشترین دوران مربیگری کرانچار در سپاهان بود و حال امیدواریم همراه با تیم ملی امید بتواند در مقدماتی المپیک ۲۰۲۰ نتایج خوبی بگیرد. این مربی سابقه قهرمانی در جام حذفی ایران، لیگ برتر، لیگ کرواسی و ... دارد و مربی پرافتخاری محسوب می‌شود.


بیشتر بخوانید: بازی های تیم ملی فوتبال رایگان می شود


انتهای پیام/

 

آشنایی با کرانچار

برچسب ها: فوتبال ، نوروز 98
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار