تیم ملی فوتبال امید ایران با هدایت زلاتکو کرانچار در رقابت‌های مقدماتی المپیک ۲۰۲۰ با حریفان رقابت می‌کند.

سرمربی تیم امید را بیشتر بشناسیدبه گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی فوتبال امید ایران باید با هدایت زلاتکو کرانچار در رقابت‌های مقدماتی المپیک ۲۰۲۰ رقابت کند و فوتبالدوستان ایرانی امیدوار هستند تا بتوانند رکورد صعود نکردن به المپیک را بشکنند.

هدایت این تیم برعهده زلاتکو کرانچار است که مربی با تجربه‌ای محسوب می‌شود و کارنامه خوبی دارد. او متولد نوامبر ۱۹۵۶ در کشور کرواسی است و فوتبالش را از ۱۰ سالگی در دینامو زاگرب آغاز کرد و تا سال ۱۹۸۳ در ۵۵۶ بازی برای این تیم توپ زد و آمار ۹۸ گل زده را به ثبت رساند.

کرانچار به عنوان مهاجم در تیم‌های دیناموزاگرب، راپید وین و سن پولت سابقه بازی دارد و در ۴۷۴ بازی موفق به زدن ۲۰۶ گل شده است.

وی در تیم‌های ملی فوتبال یوگسلاوی سابق (۱۱ بار) و کرواسی (۲ بار) نیز سابقه بازی دارد.

کرانچار یکی از بازیکنانی بود که پس از فروپاشی و تجزیه یوگسلاوی و تشکیل کشور کرواسی در نخستین بازی تیم ملی فوتبال این کشور برابر آمریکا در سال ۱۹۹۰ به میدان رفت و نخستین کاپیتان تاریخ تیم ملی فوتبال کرواسی به شمار میآید.

کرانچار در سال ۱۹۹۰ کفشهایش را آویخت و یک سال بعد به دنیای مربیگری قدم گذاشت. او به عنوان سرمربی در تیم‌هایی همچون کرواسیا زاگرب، الشباب امارات، دیناموزاگرب، تیم ملی کرواسی، مونته نگرو، الاهلی قطر و ... سابقه مربیگری دارد.

کرانچار در فاصله سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۶ در ۱۸ بازی هدایت تیم ملی فوتبال کرواسی را نیز بر عهده داشت و سرمربی این تیم جام جهانی ۲۰۰۶ نیز بوده است که به رده سوم رسید و از صعود بازماند.

کرانچار به خاطر استفاده از دستهایش در کنار زمین برای انتقال تاکتیک‌های مورد نظر به بازیکنانش شناخته شده و برای اولین بار در سال ۱۳۸۸ و در نهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال با عقد قراردادی رسمی به مدت ۲ سال به عنوان سرمربی تیم پرسپولیس انتخاب شد.

وی در اواسط نیمفصل اول یازدهمین دوره لیگ برتر با تیم سپاهان قرارداد همکاری امضا کرد و پس از خروج از این تیم و فعالیت در تیم‌های دیگر، فروردین ۱۳۹۶ دوباره به سپاهان بازگشت.

او پدر نیکو کرانچار است که در تاتنهام و ... بازی کرده و دورانی نیز به تیم ملی امید ایران در بخش آنالیز کمک می‌کرد.

بیشترین دوران مربیگری کرانچار در سپاهان بود و حال امیدواریم همراه با تیم ملی امید بتواند در مقدماتی المپیک ۲۰۲۰ نتایج خوبی بگیرد. این مربی سابقه قهرمانی در جام حذفی ایران، لیگ برتر، لیگ کرواسی و ... دارد و مربی پرافتخاری محسوب می‌شود.


بیشتر بخوانید: بازی های تیم ملی فوتبال رایگان می شود


انتهای پیام/

 

آشنایی با کرانچار

برچسب ها: فوتبال ، نوروز 98
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار